Bouwverslag Prins Willem, een zeventiende-eeuwse Oostindiëvaarder Herman Ketting

ook zijn de asjes nu gelijk gemaakt allemaal. Bij deze kan je het zien

IMG_1112.JPG
 
Die kop koffie die heeft het hem gedaan denk ik, want je 2e versie ziet er toch wel beter uit. De ring is een versteviging voor het houten wiel en niet voor de as. In de vorige versie leken wiel en as uit één stuk te bestaan.:thumbsup:
 
Die kop koffie die heeft het hem gedaan denk ik, want je 2e versie ziet er toch wel beter uit. De ring is een versteviging voor het houten wiel en niet voor de as. In de vorige versie leken wiel en as uit één stuk te bestaan.:thumbsup:
Ja, het zinde me ook niet. Heel de nacht wakker gelegen :p. Maar de 2e is stukken beter. Straks op het schip ziet dit goed uit, ik laat het touwwerk weg en dan straalt het rust uit.
 
Stephan, respect, wat een mooi stukje werk. Ziet er fantastisch uit mooi gedetailleerd :wave

wel koffie blijven drinken:rolleyes:
 
De laatste mars in orde aan het maken, de ribben van perenhout gemaakt en deze op het plateau gelijmd (zonder lijmrestjes) Alvast de rand aan het voorbuigen. Als de lijm morgen goed uitgehard is alles langs de schuurtafel en de binnenrand afwerken, dan de buitenrand erop.

IMG_1124.JPG


IMG_1128.JPG


IMG_1127.JPG


Dit is de grootste, de mars van de grote mast
 
De romp en dek hebben een opfrisbeurt gehad (schuren en Danish Oil) en met het nieuwe geschut erop ziet dit er best gelikt uit.
Het was een heel karwij maar zeker de moeite waard om dit te doen.

IMG_1133.JPG


IMG_1134.JPG


IMG_1135.JPG


Je kunt nu goed de kastanje naalden zien die dienst doen als nagels in het dek.

IMG_1136.JPG


IMG_1137.JPG


Je kunt de oude toestand nog een beetje zien aan het galjoen, dit is nog niet gebeurt
 
Back
Top