Bouwverslag Prins Willem, een zeventiende-eeuwse Oostindiëvaarder Herman Ketting

Zo komt een ornamentje tot stand. Het is friemelwerk, maar echt leuk om te doen en het gaat steeds sneller

Naamloos-1.jpg

Prima gelukt, en geen hangers :rolleyes:. ik zou het stappenplan nog even in vaardigheden en tips plaatsen. Is hiervoor een mooi item dacht ik zo.

Dit was het boegbeeld, niks mis mee. Maar ik begin de fimo onder de knie te krijgen en daar kun je behoorlijk veel details mee maken.

IMG_1167.jpg

Het boegbeeld zat behoorlijk vastgelijmd, maar met een injectienaald met spuit gevuld met water kan je de lijm doorweken en het beeld voorzichtig los wrikken.

Daarna heb ik met dremel, mesje en rondvijl het beeld gedetailleerder gemaakt, vooral de achterpoten en lijf. De kop heb ik voornamelijk hout verwijdert en gaten ingeboord om de Fimo houvast te geven.

IMG_1168.JPG

IMG_1169.JPG

Daarna aan de slag met de Fimo klei en het geheel nadat ik tevreden was in de oven met dit als eindresultaat.

IMG_1170.JPG

IMG_1171.JPG

IMG_1172.JPG

Dankjewel heren. Het gaat me erg goed af. De Fimo professional is erg makkelijk om mee te werken. dit was de eerstedivisionist ik zo maakte en ik vond hem eigenlijk gelijk goed. De bek is wat grof, maar de verhoudingen van die beelden kloppen sowieso niet vaak.
Ik ben hem nu aan het schilderen. Niet rood, maar meer bruin. De manen worden goud. En dan details die ik aanstippen, tanden, klauwen neus en ogen.

Back