Ariel
PH-SAM
De aluminium servohouder is nu klaar voor het verlijmen in de vleugel. Het servo wordt in de houder vergrendelt met twee stuks metalen borgpennetjes Ø2mm.
Door deze pennetjes terug te schuiven, kan het servo uit de houder verwijderd worden.
En daarvoor heb ik een stukje rode tape om de servo geplakt en door aan deze uiteinden te trekken komt het servo makkelijk uit de houder.
De aluminium houder is met epoxy op de balsa indekking gelijmd. Voor een betere verdeling van de spanningen bij belasting, zit er een dun triplex plaatje om de houder. Het verlijmen heb ik gedan zoals eerder beschreven. Uiteraard heb ik in het verleden diverse proeven gedan met het verlijmen van aluminium op balsahout. Deze twee houders zitten nu goed vast. Natuurlijk kan ik ze eruit scheuren, maar dan komt wel een groot stuk balsa beplanking mee.
Altijd spannend, proberen of het past. Ja de servo zit op zijn plek waar die moet zijn.
Ook de spoiler past nu perfect in de vleugel.
Johannes
Door deze pennetjes terug te schuiven, kan het servo uit de houder verwijderd worden.
En daarvoor heb ik een stukje rode tape om de servo geplakt en door aan deze uiteinden te trekken komt het servo makkelijk uit de houder.