weer een klein beetje werk verzet ...
Hallo allemaal,
even de laatste vorderingen melden, draadje moet immers wel een beetje blijven scoren

.
Vandaag wat schaaf- en schuurwerkzaamheden gepland, niet echt zichtbaar maar wel een tijdrovend klusje. Zeker niet het leukste deel, maar ik doe telkens wat anders moet ik straks heel veel tegelijk schuren

. Zo verdeel ik het leed een beetje.
De gisteren aangebrachtte beplanking moest even worden geschaafd en afgeschuurd aan de randen, zodat alles netjes aanlsuit bij de volgende stap.
Wat zeg je ? Wat die vlek is ... tja

bij het iets te enthousiast schuren raakte ik het steuntje waar straks de beplanking op moet, beetje CA dan maar he
Best netjes geworden, kijk zelf maar ...
Gelijk even een referentielijntje geplaatst, daar komen straks twee stripjes van 2 mm balsa. Daar deze taps aflopen naar achter, wordt het moeilijk deze netjes in lijn met de romp te houden. Vandaar even wat extra aandacht. Uiteraard aan de andere zijde hetzelfde protocol toegepast.
Ton had al opgemerkt dat er in de kit hier en daar een paar stripjes niet op maat zijn, blijkbaar heb ik een van de eerste kits ... ook mijn stripjes waren te klein, dus zelf even nieuwe snijden aan de hand van de tekening.
Op deze foto zie je goed waarom ik die referentielijntjes heb geplaatst, het stripje is maar 2 mm dik en wordt maar op twee plaatsen gesteund, daarbij wordt het verder naar achter steeds dunner. De kans dat het niet exact volgens tekening komt in of uit elkaar zou lopen is vrij groot.
De streepjes hebben geholpen, de staartdeel-beplanking is op maat gesneden en past feilloos. Vastgezet met houtlijm, wat tape en natuurlijk wat (accu)gewicht er op om te drogen.
Op deze foto is goed te zien dat het allemaal mooi aansluit
Het eindresultaat, ik zeg STRAK !
Goed, maar eens verder met de 4 mm stripjes die aan het staartdeel moeten worden gelijmd en rond moeten worden geschuurd. De maat van de tekening genomen en aftekenen op het 4 mm balsa ...
Eehhh, volgende foutje

Die stripjes moesten 46 cm lang zijn, geen 36 :bad-words: en wat nog erger is, dat was m'n laatste stukje 4 mm balsa :cry:
Nu moet ik echt naar Hobbyin ...
@Berto, de kans is wel groot dat ik naar de watervliegmeeting kom. Dan maak ik graag gebruik van je aanbod

.
@Ton, ik ben wel blij met je foto's en je draadje hoor. Na een minuut of wat staren naar de tekening, wil ik nog wel eens even spieken hoe jij sommige dingen hebt aangepakt
Tot gauw !
Grtz,
Menno