Bouwverslag RBC Kits Polecat, een EF1 racer.

Hij is idd erg solide en wat aan de zware kant. Er komt een EF-1 toegestane motor in, welke dat is weet ik nog niet. Ik heb de Turnigy nog van mijn overleden Little Tony, maar die wordt erg heet. De E-Flite is wat beter denk ik.

Even een update van mijn kant:
6522790901_fda74fa65c.jpg

6522790355_4d8d211514.jpg

Schiet al aardig op, geen rare dingen tegen gekomen, alles past als een bus.
Hugo, hoe gaat het bouwen bij jou?

Ziet er strak uit Emanuel! Mocht ik die Pogo ergens trashen, dan zal ik zeker dit kitje overwegen, ik hou wel van mooi houtbouw.

Peet

Zo eindelijk ben ik ook begonnen aan mijn Polecat. Vanaf vrijdagavond lekker aan het bouwen geweest. De romp en staart zijn nu ruwbouw klaar en zijn deels in vorm geschuurd. Het is een heerlijk kitte om te bouwen. Alles past tot nu toe perfect! Zonder lijm kun je bijna de hele romp al in elkaar steken.
Enkele plaatjes:
6493828133_4da3d84d33.jpg

6493829063_bfb3641cb2.jpg

6493829961_eb1db97603.jpg

6493830653_85128e3aaa.jpg

6493831565_65d14137fb.jpg

Aan het kleurschema ben ik voorlopig nog niet toe.

Mooie app op je telefoon.

gj

Hugo, hoe gaat het bouwen bij jou?

Ziet er goed uit, Emanuel! Bij mij ligt alles stil, mijn vrouw is tijdelijk niet erg gezond, dus mijn tijd gaat op aan haar verzorging. En ze is ineens allergisch voor hout (?!?) Ik ga haar niet verder dwarszitten, als ze weet gezond is bouw ik weer verder.

Hugo

Hoi Hugo,

Dat is niet zo'n goed nieuws. Allergien op hout komen vaker voor. Ikzelf heb last van seconde lijm. Als ik daar te veel damp van binnenkrijg lig ik de hele nacht te snotteren en niezen, tot groot ongenoegen van mijn vrouw.

Verzorg je vrouw goed zodat je snel door mag bouwen, het seizoen komt sneller dichtbij dan je denkt. Veel beterschap voor je wederhelft, het is hopelijk niet al te ernstig?

Groeten Emanuel

PS ik hoop dat je het niet erg vind als ik je draadje vervuil met wat eigen werk?

Ehm, niet verder vertellen; haar allergie is denk ik psychosomatisch. Ik heb een keertje een handje vol schuurstof door de kamer geblazen, en daar heeft ze geen last van. Maar als ik de bouwplank uit de schuur naar binnen draag, is het meteen mis. Ik laat het even zo, ze heeft het al moeilijk genoeg. En haar gezondheidsproblemen zijn van voorbijgaande aard, gelukkig.

Blijf vooral posten, ik vind het erg leuk om je vorderingen te zien! Ik heb meteen ook een waterpas app op mijn HTC-tje gedownload. Handig.

Hugo

Laatst bewerkt:
Ik ben inmiddels klaar met het houtwerk. Altijd leuk dat schuren.
6593536695_9577c2d917_z.jpg

6593538035_95e238c312_z.jpg

6593566405_fd6a071087_z.jpg

Nu komt de rotste klus, de kunststof kappen uitknippen en aan elkaar lijmen. Als iemand nog handige tips heeft voor deze klus hoor ik het graag!

Vind ik ook een rotklus. Mijn methode: zo min mogelijk overlap, en met HEEL VEEL schilderstape de boel aan de buitenkant aan elkaar plakken en in model trekken. Dan van binnen met glasvezeltape en epoxy de boel aan elkaar verbinden (binnenzijde eerst opruwen, voordat je begint). Als de epoxy uitgehard is de tape verwijderen, en de boel aan de buitenkant opruwen. Dan een laagje hechtprimer erop. Ik gebruik graag grijze primer van Revell (klein spuitbusje). Die blijft flexibel genoed. Daarna pas plamuren met epoxy met microbaloons. Veel baloons, weinig epoxy.

Succes...

Hugo

Nou, de reden van mijn vrouws ongemakken is uit haar buik verwijderd:

IMG-20120104-WA0000.jpg

Charlotte, 3800 gram perfectie. Moeders is nu aan de beterende hand, dus wellicht binnenkort weer even aan de hobby!

Hugo

Hugo man gefeliciteerd, zo te zien aan de foto heb je haar nog geen zender in de handjes geduwd... Kijk daar val je me weer een beetje tegen ;)
Geniet er van!

Peet

Hoi Hugo,

Gefeliciteerd met je andere zelfbouwproject, al vrees ik dat je daar minder werk aan gehad hebt dan aan je Polecat ;-)
En nu weer snel aan het werk zodat hij klaar is voor de jaarvergadering.

Zo tijd voor een update van mijn kant. Afgelopen weekeinde weer wat tijd gehad ivm het slechte vliegweer. De kunststof schalen voor de neus zitten in elkaar en zijn gespoten. Ik heb een begin gemaakt met de folie.
6669169089_2816bd36ce_z.jpg

6669169999_49c5a48fd2_z.jpg
6669171571_fd5b0c1521_z.jpg

Het thema is dus weer zwart/wit en er komt weer Modelbouw Aktueel op te staan, net als op mijn Little Tony (R.I.P)

Het plaatsen van de cockpit kap gaat erg lastig, daar moet ik nog iets voor verzinnen. Ook het vastzetten ervan is me nog niet duidelijk. Origineel zit hij met tape dicht, maar dat vind ik zo'n klungelige oplossing.

Ik zie net dat mijn Flickr album een aantal foto's mist en dat daardoor de foto's hier ook niet meer zichtbaar zijn. Ik kan helaas mijn oudere postings niet meer bewerken. iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Back