Bouwverslag RBC Kits Polecat, een EF1 racer.

Ik zie net dat mijn Flickr album een aantal foto's mist en dat daardoor de foto's hier ook niet meer zichtbaar zijn. Ik kan helaas mijn oudere postings niet meer bewerken. iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Hier op dit forum een album aanmaken en je postings kun je toch gewoon editten?

Leuk toestelletje, die van Rob Bulk zijn altijd heel leuk.

Succes ermee.

Grtz Frank

Hoi Frank, vroeger kon dat idd, maar het forum is aangepast om te voorkomen dat leden die kwaad weggaan bij het forum eerst al hun berichten gaan wissen en zo delen van het forum onleesbaar maken. Ik heb inmiddels contact gehad met een moderator en die wil de boel gaan corrigeren.

... en er komt weer Modelbouw Aktueel op te staan, net als op mijn Little Tony (R.I.P)

Dat was mijn eerste kennismakingsdag met het racen, wat een pech was dat! Wel nette vlakke take off! Snel vergeten, en lekker met deze racen.

Het plaatsen van de cockpit kap gaat erg lastig, daar moet ik nog iets voor verzinnen. Ook het vastzetten ervan is me nog niet duidelijk. Origineel zit hij met tape dicht, maar dat vind ik zo'n klungelige oplossing.

Inderdaad. De mijne krijgt een sluiting in de rug gelijmd, en een blokje met een gaatje in de kap. Dit soort sluiting:
HobbyKing R/C Hobby Store : Canopy Lock 30x8mm (10pcs/bag)
Zo'n zakje van 10 doe je best even mee, helaas zijn ze nu uitverkocht maar ik heb er nog een paar. Gleufje bovenin de romprug, en het ding van binnenuit inlijmen met epoxy.

Ik ben ook weer iets verder, de servo's zijn ingelijmd:

IMAG0437.jpg

En bedekt:

IMAG0438.jpg

En ik heb de top sheeting erop gemaakt. Ook de neuslijsten en de tips zijn gisteravond verlijmd. Volgens mij heb ik nu alle houtwerk klaar, ik ga vanmiddag (we hebben oppas, ik mag even ) lekker schaven en schuren. Zoals dat heet; alles wat geen vliegtuig is moet eraf.

Hugo

Stiekem toch even in elkaar gestoken, nog lang niet klaar maar ik vind het gewoon leuk:

IMAG0439.jpg

En nu weer verder schuren en zo...

Hugo

Looking good!
Ik ben vanavond nog even met de folie in de weer geweest de onderkant van de vleugel is nu klaar. Morgen de bovenkant en dan moet de snijplotter aan het werk voor de rest van de verfraaiing.
Kom je zondag naar de vergadering? Zo ja, zou ik zo'n canopy lock van je over kunnen nemen?

Snel is niet altijd goed, bij de bouw. Net de vleugeltips maar even van een beetje Alabastine superlichte plamuur voorzien, want erg netjes zijn ze niet! Ik rasp alles grof in vorm, en mijn rasp is veel te grof voor balsa. Ik rasp er ook gitaarhalzen mee in vorm. Dus schiet ik wel eens uit. Niks ergs, hoor, maar FF pas op de plaats en netjes corrigeren.

Vanavond in Veenendaal was epoxy, glasvezel en microbaloons gehaald, en een Graupner Präzisionsspinner. Die spinner schijnt goed te zijn voor hoge snelheden / toerentallen, dat leek me niet onprettig. Ik zit er niet op te wachten dat de boel door een onbalansje of materiaalzwakte uit elkaar spat. Dat zou zo maar je kist mee kunnen nemen. Moet wel m'n prop balancer eens opsnorren.

Emanuel, je slotje is op de post, succes ermee. De mijne zit net op z'n plek.

Hugo

Hoi Hugo, bedankt voor het slotje, hij zit er bij mij ook al in en werkt perfect. Ik heb een restje triplex in vorm gezaagd van de achterwand van de cockpit. Gaatje erin voor het slotje en vastgelijmd aan de cockpitkap. Sluit als een bus. Ik heb inmiddels de hele kist in de folie zitten en hoef alleen nog maar wat extra decoratie aan te brengen. Met de wielkappen heb ik vals gespeeld en een setje van de pogo besteld met bijpassende assen en wielen. Past perfect. Ik post later vandaag nog een paar foto's. Nu eerst op weg naar de pylonrace jaarvergadering. De Polecat gaat mee!

welke snelheid halen deze? of welke snelheden zouden ze kunne verdragen?
ik vlieg een jepe roto mustang op 4cellen, gaat behoorlijk snel, maar zoek wat snellers met wielen onder(propjes gaan bij de vleet met dit koude weer)

Ik had nog beloofd wat foto's te postten:
full
full
full

Het model viel op de vergadering goed in de smaak. Er gaan er nog minimaal 2 gebouwd worden! Dat wordt leuk het komende race seizoen:cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow, strak hoor! Leuk dat er nog meer animo voor is. Ik hoop vanavond met morgenavond nog wat te schuren, en met de folie te beginnen.

Hugo

Zo, die van mij is af en klaar voor de maiden. Nog even wachten op wat beter weer :zon:
full
full
full

Ik heb de neus denk ik iets te zwaar gebouwd. De accu moet nl helemaal tegen de koolstof ligger aan liggen om het zwaartepunt goed te krijgen. De regelaar heb ik al naar achteren gelegd, deze zit nu direct onder de accu. De ontvanger kan ook nog wat naar achteren als dat nodig blijkt.
Het vliegklare gewicht is 1520 gram.

Hoe gaat ie bij jou Hugo? Of neemt je andere project al je tijd in beslag?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, die is mooi geworden!!! ook de stickers zien er zeer goed uit, begrijp ik het nu goed, zijn die zelf gemaakt?

Mvgh Pascal.

Bedankt voor de complimenten!
Alle tekst en striping zijn uitgevoerd in dezelfde folie als de rest van het toestel. Ik snijd alles op een Stika snijplotter. Ik heb even moeten experimenteren om dat voor elkaar te krijgen, maar ik heb er nu de juiste techniek voor gevonden.

Back