Bouwverslag Robbe Sea Jet Evolution - 28-05-10 foto's

Hallo,

Vanochtend heb ik het accuvak maar eens aangepast. Hij moest naar liefts 3mm breder worden .. ahum :cool:. De accu ligt nu dus op de bodem met een 2mm dik laagje neopreen er onder tegen de klappen en voor en achter ook een 'stootkussen' van neopreen.

Dat lagere zwaartepunt nu blijkt net genoeg te zijn (gelukkig!!) Na de SeaJet op z'n kant te hebben gelegd draait hij weer vanzelf mooi rechtop. Met die zekerheid in m'n achterhoofd ben ik vanmiddag wat meer gaan stunten en blijkt het ook wel nodig dat het ding altijd weer rechtop draait. Ik heb piroutjes gedraaid, flips waarbij de pop onderwater gaat en volledig doordraait, 'handrem' bochten haaks de hoek om, en wat 'steen kets immitaties' waarbij het model zijwaarts over het wateroppervlak stuitert. En vanuit dat soort manouvres weer voluit weg accelereren, prachtig! Het vaart dus zo bijzonder spectaculair, een heerlijk speelding is het :thumbsup:

(Volgende keer probeer ik wat beelden te maken, nu regelde het me daarvoor te hard.)

Hoi Lex, dat klinkt veelbelovend! Leuk om je bevindingen te lezen en het geeft mij des te meer bouw stimulans :-)
Door de kou en andere modellen heb ik de laatste maand niet aan mijn Sea Jet gewerkt, maar ik ga deze week beginnen aan de scherpe hoeken van de tunnel. De pop en de romp moet ik ook nog verder verven/spuiten, maar daarvoor heb ik echt beter weer nodig!
Zodra ik een update heb post ik het en Lex, als je nog mooie actiefoto's of een filmpje met de lipo accu maakt.. posten hè :-)

leuk bouw verslag , toppie,ik wordt zo wel erg blij van de jet ski, heb de eerste uitgave een hele lange tijd geleden gehad en helaas is die gezonken op het veluwemeer :o vraagje : het scherper maken van de randen e.d met wat voor spul wordt dat gedaan?
ben hierin nog een newbie, dus er zullen zeker nog meer vragen komen...
:cool:

Hallo Q,

Ik heb het met 2x2mm driehoekige ABS strips gedaan. (eigenlijk 2x2mm L-strips dus) Die op de ronde randen lijmen, en dan afplamuren met 2K plamuur zodat de bodem glad overloopt naar de strips en het water daar scherp af kan breken.

[reclame modus on]
In de Modelbouw Aktueel nr 132, die nu nog in de winkels ligt, staat het hele verhaal, misschien kun je er nog één op de kop tikken.
[reclame modus off]

Leuk dat iedereen blij wordt van dit model! Ik was vroeger in het pré-brushless tijdperk redelijk fanatiek met speedboten maar heb dat toen laten verwateren omdat ik met duikboten aan de gang ging. Met de SeaJet komt dat het gevoel van toen weer helemaal terug. Qua absolute topsnelheid kunnen andere modellen het beter, maar of die de hoge fun factor van de SJ Evo kunnen benaderen valt nog te bezien!

Laatst bewerkt:
hai Lex,

bedankt voor de info , zal vanmiddag eens naar de bruna gaan en kijken of ik tijdschrift nog kan vinden,

volgende vraag : het motor spant is van ABS , deze is door de TS gemaakt in carbon, zou bv 2mm alu. ook kunnen volstaan,zodat er wat meer gewicht in de achterzijde komt en stevigheid, of dit te zwaar??

Ik heb nog gewoon de standaard ABS exemplaren er in zitten. Gaat probleemloos, naar mijn idee is vervangen niet persé noodzakelijk. Bovendien kan het altijd ook achteraf mochten ze gaan vervormen, ze zijn immers demontabel. Maar Alumunium zou je ook kunnen gebruiken, die paar gram verschil ga je niet merken. En qua stevigheid; die dingen gaan in een ABS spant die in een ABS romp verlijmd zit ...... 100% stijf krijg je het nooit.

Laatst bewerkt:
OK, belofte maakt schuld, vanmiddag heb ik een filmpje geschoten. Was nog knap lastig, dat ding is watervlug en verrekte wendbaar! Excusses voor de tegenlicht stukken. In het echt was dat juist een mooi gezicht met die waterspray achter de boot maar de camera kon dat even niet trekken.

Maar goed, ik denk dat zo de romp wel aan haar limit zit. Al kun je zolang je voor een bocht maar iets gas minderd toch nog verbazend stabiel varen. Voor het filmpje stuurde zoonlief, en die wat is wat meer van het volgas haaks de hoek om. Des te meer stunts des te blijer wordt hij! En dan krijg je ook zo'n leuke volgas-pirouette ongeveer midden in het filmpje. De SeaJet laat het allemaal gelaten gebeuren, hij draait gewoon rechtop en spuit weer weg alsof er niets gebeurt is. Maar ik ben wel blij dat ik de pop extra stevig heb vastgezet. Met de Robbe klitteband methode was ik hem zeker verloren.

Have fun:

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een verschil met de 10 cellen accu, hij gaat als een speer! Het vaargedrag ziet er super uit, hopelijk vaart mijn Sea Jet Evo net zo goed :-)

Ik heb de ronde overgang van de v-romp naar de tunnel nu aangepast. Ik moet het nog wel netjes plamuren en de andere randen scherpen. Daar ga ik deze week mee verder.

Als ik mijn Sea Jet afheb moeten we maar eens een meeting houden. Ik heb een handheld gps dus dan kunnen we de snelheid meten.
Enne.. meer power kan natuurlijk altijd. Roxxy 2200 kv motoren op 4S bijvoorbeeld... ;-)

Allen dank voor de lovende woorden! Ben zelf ook wel blij zoals hij nu loopt.

Ik denk alleen dat als je er nog meer power in doet dat je er ook een frontspoiler op moet zetten voor wat downforce. Met tegenwind heeft hij nu al de neiging om de neus op te trekken, die pop geeft nog aardig wat luchtweerstand!

Een meeting is een leuk idee, die moeten we er in houden! De Sea Jet Cup zoals die in Duitsland gehouden wordt zal hier wel niet in die vorm van de grond komen, zo kunnen we zelf wel iets regelen. Dus doorbouwen Dirk Jan, ik ben benieuwd hoe die van jou er uiteindelijk uit gaat zien!

Laatst bewerkt:
Dat gaat niet slecht...........Nu op naar de sea-Jet van Kehrer.
Ik heb er zo ééntje,prachtige Hull van Epoxy & een echte jet erbij.
Brushless motor en 4s Lipo erin & gaat werkelijk keihard.Enkel te korte bochten heeft hij niet graag,daar de jet dan even lucht hapt;maar rechtdoor is het een echt snelheidsmonster.Zelfs de pop krijgt tranen in ze'n ogen.Wil je foto's,pm je email adres dan even.

Een meeting is een leuk idee, die moeten we er in houden! De Sea Jet Cup zoals die in Duitsland gehouden wordt zal hier wel niet in die vorm van de grond komen, zo kunnen we zelf wel iets regelen.

ik ben ook voor een meeting tzt , ik ga binnenkort ook de mijne bestellen en bouwen en dan lijkt me een meeting erg leuk.:cool:

Goede keus Q Racing, daar krijg je geen spijt van :)

Zoals ik al zei ben ik bezig met het aanpassen van het onderschip. Vanavond heb ik de hoekstrips opgelijmd. Nu nog 2 plaatjes op de spiegel en dan kan ik het gaan plamuren.
Even wat foto's van de voortgang:

02032010105.jpg

08032010110.jpg

08032010111.jpg

Dirk Jan,

Waarschijnlijk heb je het verhaal met die 'luchtinjectie' niet nodig. Met de 3S lipo loopt hij zo hard en is hij lichter dat het water waarschijnlijk zonder die truc al snel lost uit de tunnel. je kunt het ook achteraf nog inbouwen als het toch nodig is.

Dat dacht ik zelf ook al, nadat ik jouw filmpje had gezien :) Hij springt bij gasgeven al een beetje uit het water lijkt het, waardoor er makkelijk lucht onder de tunnel kan komen. Ik ga het eerst zonder proberen!

Back