Met 2 crashes had ik eerst wat reparatiewerk voordat ik met de Skycycle verder kon.
Uitmeten waar de motorsteun moet komen.
Ik heb gekozen voor een domping en zijwaarts stelling van 3 graden.
Hiervoor moet de motorsteun 3,6 mm naar boven en links geplaatst worden t.o.v. het midden.
Afdeklatjes aan de onderkant van de vleugel geplaatst.
Het motorschot bestaat uit 2 plaatjes triplex van 3mm. De gaatjes van de motorsteun kan ik mooi gebruiken om de 2e helft van het motorschot met schroeven vast te zetten terwijl de lijm droogt.
Ik had teveel speling op de roeren omdat ik de mantels van de stuurstangen te kort had gemaakt. deze heb ik gelukkig nog kunnen verlengen. Er is nog steeds wat speling maar nu beduidend minder.
De motorsteun bestaat uit 4 M4 boutjes die ik met 8 carosserieringen en 4 borgmoeren bevestig aan het motorschot.
Eindelijk kunnen de vleugels eraan.
De liggers worden tussen een rompspant en een extra halve rompspant gelijmd. De voorlijsten worden aan de wortelribben gelijmd.
De motor wordt tussen 8 borgmoeren geklemd.
De cowling past niet meer, ik heb geen rekening gehouden met de domping. Ik denk dat ik de Skycycle eerst invlieg en de juiste motorpositie bepaal voordat ik de cowling op maat ga maken.
Vuren latjes ingelijmd voor het landingsgestel.
Landingsgestel gebogen van 3mm verenstaal, dat ging gemakkelijk met dit tooltje:
Wire Bending Tool
Ik MOEST even kijken hoe het gaat worden...
Het landingsgestel bleek te slap en te laag, met een 13" prop had ik nog 4cm tot de grond. Als ik op de romp duwde, zakte het landingsgestel een cm of 5 door...
Ik heb het inmiddels vervangen door 4mm verenstaal en de poten wat langer gemaakt.
Het buigtooltje mag maar gebruikt worden voor staaldraad tot 3mm maar 4mm ging gelukkig ook nog.