HIJ HEEFT GEVLOGEN!!
Totdat het roerhoorntje van het hoogteroer afbrak.
Gisteravond de maiden gedaan.
Na alle controles wat rond getaxied, dat ging heel gemakkelijk.
Zonder lood kom ik uit op 3mm voor het zwaartepunt. Ideaal voor een maiden!
Eerste vlucht:
Het was windstil dus heb ik het maar gewaagd. Ik had hulp van twee clubgenoten waarvan 1 zou helpen met het trimmen.
De Skycycle helemaal in de hoek van het veld gezet, vol up gegeven en rustig gas totdat hij ging rollen. Nog een klein beetje gas erbij en een beetje minder up.
Na 3 meter kwam hij al los. Nog iets meer gas en een beetje meer up om zo snel mogelijk hoogte te winnen. Na het uittrimmen op veilige hoogte vloog hij heerlijk!
(1 klik up en 8 klikken rolroer rechts)
Na een paar rondjes de landing ingezet. op 1/4 gas evenwijdig aan het veld met de wind mee de laatste bocht ingezet. Na de bocht gas dicht en vlak boven de grond opvangen. Zachte landing en nose-over.
Tweede poging:
Vergeten up te geven voor het rollen, dus nose-over.
Tweede en derde vlucht:
Uitslagen van het hoogteroer vergroot om de staart meer te kunnen drukken. Nu wel een keurige landing.
Ik heb de accu leeg gevlogen met een grijns tot achter mijn oren.
Iets te hoog en te snel binnengekomen dus weer een nose-over.
Vierde vlucht:
Ik heb de canopy tijdelijk vastgezet met plakband totdat ik een definitieve oplossing verzonnen heb.
Vrij snel na de start waaide de canopy er af. (gelukkig boven het veld)
Met of zonder maakt voor het vlieggedrag niet uit.
Maar na een paar rondjes raakte ik alle controle kwijt. De Skycycle dwarrelde naar beneden en dook met zijn neus de grond in.
Prop gebroken, motorsteun verbogen. Na onderzoek bleek dat de soldeerverbinding van het roerhoorntje van het hoogteroer afgebroken was. Verder heb ik nog geen schade kunnen ontdekken maar ik zal de Skycycle eens goed controleren.
Al met al ben ik dik tevreden:
Het is een heerlijk gemakkelijk vliegend toestel dat heel erg stevig is!
Het landen vraagt een beetje aandacht om een nose-over te voorkomen.
Nu eerst weer vliegklaar maken en dan kan ik de schaaldetails gaan aanbrengen.
Totdat het roerhoorntje van het hoogteroer afbrak.
Gisteravond de maiden gedaan.
Na alle controles wat rond getaxied, dat ging heel gemakkelijk.
Zonder lood kom ik uit op 3mm voor het zwaartepunt. Ideaal voor een maiden!
Eerste vlucht:
Het was windstil dus heb ik het maar gewaagd. Ik had hulp van twee clubgenoten waarvan 1 zou helpen met het trimmen.
De Skycycle helemaal in de hoek van het veld gezet, vol up gegeven en rustig gas totdat hij ging rollen. Nog een klein beetje gas erbij en een beetje minder up.
Na 3 meter kwam hij al los. Nog iets meer gas en een beetje meer up om zo snel mogelijk hoogte te winnen. Na het uittrimmen op veilige hoogte vloog hij heerlijk!
(1 klik up en 8 klikken rolroer rechts)
Na een paar rondjes de landing ingezet. op 1/4 gas evenwijdig aan het veld met de wind mee de laatste bocht ingezet. Na de bocht gas dicht en vlak boven de grond opvangen. Zachte landing en nose-over.
Tweede poging:
Vergeten up te geven voor het rollen, dus nose-over.
Tweede en derde vlucht:
Uitslagen van het hoogteroer vergroot om de staart meer te kunnen drukken. Nu wel een keurige landing.
Ik heb de accu leeg gevlogen met een grijns tot achter mijn oren.
Iets te hoog en te snel binnengekomen dus weer een nose-over.
Vierde vlucht:
Ik heb de canopy tijdelijk vastgezet met plakband totdat ik een definitieve oplossing verzonnen heb.
Vrij snel na de start waaide de canopy er af. (gelukkig boven het veld)
Met of zonder maakt voor het vlieggedrag niet uit.
Maar na een paar rondjes raakte ik alle controle kwijt. De Skycycle dwarrelde naar beneden en dook met zijn neus de grond in.
Prop gebroken, motorsteun verbogen. Na onderzoek bleek dat de soldeerverbinding van het roerhoorntje van het hoogteroer afgebroken was. Verder heb ik nog geen schade kunnen ontdekken maar ik zal de Skycycle eens goed controleren.
Al met al ben ik dik tevreden:
Het is een heerlijk gemakkelijk vliegend toestel dat heel erg stevig is!
Het landen vraagt een beetje aandacht om een nose-over te voorkomen.
Nu eerst weer vliegklaar maken en dan kan ik de schaaldetails gaan aanbrengen.