Die beglazing van de cockpit zal niet eenvoudig zijn.
Gezien zijn ronde en bolle vorm.
Zonder warmte gaat het leiden tot rimpels of spanning in je beglazing.
Zelf zou ik een balsa blok maken in de vorm van het raam, daarop een rechthoekig raam maken dat volledig over het balsa blok kan schuiven met de dikte van het folie gerekend.
Dit raam voldoende verzwaren zodat het naargelang het folie door de warmte naar beneden kan zinken en zo de folie over het blok trekt.
Zal het eventjes proberen goed uit te leggen, want ik vind geen voorbeeld.
Een rechthoekige plaat waarop je het in vorm gesneden balsa blok vastlijmd.
Op de hoeken lijm je vertikaal opstaande ronde houtjes, bij de bovenmal
boor je dezelfde gaatjes, maar een ietsjes ruimer, zodat deze goed kan glijden.
De bovenmal verzwaar je met lood of metaal.
Door dit geheel in een oven te plaatsen en te verwarmen 90° of meer., word het folie week en gaat het zich aanpassen aan de vorm waarop het ligt, de boven mal gaat zakken door het gewicht en trekt de folie mooi in de vorm van het balsa blok, met andere woorden, je trekt een condoom aan.
Nadien snij je gewoon het verschil weg.
Dit is maar een tip, mogelijk zullen er nog andere mogelijkheden zijn, maar zo maakten wij vroeger in de club onze cockpits.
Johan.