Bart83
verslagschrijvers
Bedankt Ton , ik ben ook benieuwd naar jouw tekenwerk
Er is al heel veel discussie over motor draden , op Rcgroups kreeg ik een zelfde reactie en heb daar het volgende op gereageerd :
Bij EDF is het accu voltage vele malen hoger dus het zou goed kunnen dat het daar wel fout gaat , maar er is nog niemand die me kan overtuigen met een goed technisch ondebouwd verhaal dat lange motordraden slecht zijn.
Mvg,
Bart

Er is al heel veel discussie over motor draden , op Rcgroups kreeg ik een zelfde reactie en heb daar het volgende op gereageerd :
Bart83 op Rcgroups zei:There is much discussion on the effect of voltage spikes making damage to the esc's. Here are a few of my thoughts. The esc's on the prototype are placed in the centre of the wing. This way there are 4 sets of motor wires going through the wing , all this copper in silicone is a lot of weight , more than one cheap 20a esc. The capitators on the esc are calculated to for the 20A the esc's are designed for. When flying this model i estimate that the current per motor is less then 8 amps at max power it's 1a1 per motor. The voltage spikes everyone is talking about should be caused by the uneven current drain from the battery caused by the 3phase motor operation. When connection the 3 esc's parallel to the battery this effect becomes less becuase there are now 4 motors drawing current and there phases are al different. ( motors do not run in sync ). My opinion on this this everlasting discussion on the esc's wires is that is does not matter. I do think that a lightly oversized esc is better for the esc's life. If you want i can give you several example's of large rc flying boats wich have their esc's in the nacelle's and the lipo's in the hull and they are all flying for several years without problems. One example is Tobias Moser's Do24Att :
THE little DO 24ATT | Do 24ATT - An Iren Dornier Projekt
CorrosionX is a must for any rc seaplane , one drop of water can kill any esc and corrosionX provides a very good isolation seal.
Cheers,
Bart
Bij EDF is het accu voltage vele malen hoger dus het zou goed kunnen dat het daar wel fout gaat , maar er is nog niemand die me kan overtuigen met een goed technisch ondebouwd verhaal dat lange motordraden slecht zijn.
Mvg,
Bart