bouwverslag sig fourstar 40 UPDATE: nieuwe motor os 46 ax

voor de vleugel is het al geregeld daar gebruik ik 1 centrale servo voor die alle twee de airlons aan stuurt.

het gaat me eigelijk om de servo`s in de romp.
de handleiding wil dat ik dat plastic rekje gebruik wat bij me servo`s zat.

zat zelf echter aan een echt plaatje te denken.

gr.
stephan
 
In plaats van dat plastik geval neem je een stuk ply van 3mm wat je op latjes lijmt die je weer eerst in de romp lijmt .

In het plankje eerst de 3 servo gaten maken en daar waar de servoschroefjes komen lijm je nog een stukje ply zo dat het daar 6 mm word .

Plankje ook groot genoeg laten om je ontvanger er mee op te zetten.;)

Mvg Johan
 
en weer wat gedaan,

tank spulletjes voorbereid:
Foto-74CZXI7N.jpg


alles terug gezet in de tank:
alleen nu is mijnvraag: hoe maak ik die messing buisje korter zonder dat ik ze dicht knijp?
Foto-IV8VGTNE.jpg


glas matje over de vleugel heen geplakt:
Foto-D68ZSCYE.jpg



verder heb ik de gaten voor de vleugel bevesteging geboord en het landings gestel plaatje ingelijmd.

to zo ver de fs40 voor vandaag.

gr,

stephan
 
fourstar schiet al aardig op daar later weer foto`s van,

heb eerste eve wat tips nodig van andere fourstar bouwers.
ben dus bezig met de kabel die het gas aan gaat sturen, echter zit de tank dus zwaar in de weg.
volgens de handleiding moet ik die gedraaide staal kabel daar voor gebruiken.

hoe hebben jullie dat gedaan en zijn er eventueel foto`s van?

verder word morge het topdeck erop gemaakt en vandaag ben ik bezig geweest met een servo paneeltje.

gr,
stephan
 
heb eerste eve wat tips nodig van andere fourstar bouwers.
ben dus bezig met de kabel die het gas aan gaat sturen, echter zit de tank dus zwaar in de weg.
volgens de handleiding moet ik die gedraaide staal kabel daar voor gebruiken.
hoe hebben jullie dat gedaan en zijn er eventueel foto`s van?

Ik neem daar dunne kunststof buisjes voor , die krijg je makkelijk langs de tank geplaatst.

Mvg Johan
 
kleine foto update,

motor erop gezet om even proef te passen. denk echter dat er straks wel wat lood in de staart moet. maar dat kan ik pas goed bekijken als de electro erin zit.
Foto-HAPBKHDA.jpg


alvast een begin gemaakt aan de cockpit.
Foto-A63VKQED.jpg


mijn oplossing voor de aansturing van het gas. tevens het motor ruim en tank vak in meerdere lagen 24uurs epoxy gezet om het brandstof bestendig te maken.
de aansturing van het gas word overigens nog verstevigd en met epoxy vast gelijmd maar daar heb ik nu geen tijd meer voor.
Foto-HTKFX4LE.jpg




kleur keus staat vast: fel groen met fel roze. denken julie vast wat een verwijft kleurtje maar het is echt een super kombinatie.

gr,
stephan
 
Stephan, ik heb in mijn fourstar de accu (4 x nimh AA) net achter de vleugel in de staart gezet. Dat voorkomt voor jou misschien ook dat je lood moet toevoegen.

Harm
 
update:


houte stift in de vleugen gelijmd.
Foto-DAHTMPBL.jpg


dit word dan de kleur, roze en groen is afgevallen dit geeft een beter contrast
Foto-BD6ATQQR.jpg


in elkaar plakken van het hoogte roer.
Foto-TKF4ZN6Z.jpg


deze gast zal uiteindelijk de kist gaan vliegen:)
Foto-UV7DFJGD.jpg



tot zover.

gr,
stephan
 
onderkant van de romp vleugen en hoogte vlak worden zwart, de rest word knal oranje.
de fourstar sterren komen der niet op:) hij hoeft ook weer niet te veel op een fourstar te lijken

gr.
 
laatste updat voor vandaag:

scharnieren in het hoogte roer gemaakt met een speciaal scharnier tooltje en dat werkt perfect.
de onderlinge afstand van de scharnieren klopt alleen totaal niet maja dat is weer voor de volgende keer.
Foto-QFFOVIFM.jpg


en de motor kan alvast gevormd, dit het ik gedaan door het hout eerst nat te maken met water en daarna heb ik het om het vliegtuig gespannen.
morgen gaat de tape los en verlijm ik hem.
Foto-7G46QZGV.jpg


morge weer de rest. nu ga ik eerst maar eens mijn werk hoekje netjes opruimen.

gr,
stephan
 
Back
Top