Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo ik heb dezelfde Piper gebouwd maar wel wat modificaties aangedaan:
6. Motor 45cc met luchtaanzuiging vanuit de romp (is zee krap en alleen met een truukje te doen bij de J3)
Wat voor een truukje is dit? Ik zal mijn motor (is een 20 CC) een dezer dagen binnen krijgen.Motor is wel kleiner dan jouw 45CC maar ik ben wel benieuwd. Ik wil ook de lucht uit de romp aanzuigen.
Wat voor een truukje is dit? Ik zal mijn motor (is een 20 CC) een dezer dagen binnen krijgen.Motor is wel kleiner dan jouw 45CC maar ik ben wel benieuwd. Ik wil ook de lucht uit de romp aanzuigen.
Denk dat je met de ZG-20 en aanzuigbocht zo de romp in kan .
Wil ook nog zo'n bocht bestellen .
Mvg Johan
Ik schijn ook nog het gaatje in de choke klep dicht te moeten solderen anders krijg je met geen mogelijkheid benzine in de carborateur omdat die immers helemaal onder de kap zit. We zien wel.
Als de motor lang heeft stil gestaan duurt het misschien een paar slagen langer dat hij met choke dicht aanspringt maar daarna weer bij een paar slagen .
En heel soms (had ik bij 3W eencilinders) moet je ff in de tank knijpen om de benzine te "dwingen" bij het choken. Wel ff de ontluchting afsluiten, anders heeft het weinig nut(en je moet eigenlijk met 2 man zijn)
Bij de grotere motoren (2 zyl.) is het probleem kleiner omdat de membraampomp groter is en daar door makkelijker aanpompt .![]()