Bouwverslag Smit Hunter(offshore uitvoering)

Gevoel lijkt me niet zo handig. Volgens mij moet je een vaartregelaar kopen die het aantal ampère wat je motoren maximaal trekken, aankan. Dus hoe meer ampère p/u hoe zwaarder/groter de regelaar. Als dit bij beiden kan, dan kun je inderdaad na dit te hebben geconstateerd je gevoel volgen :-)

Eerste proefvaart.
Grrr boegschroef lek.
20210225_131726.jpg
20210225_131730.jpg

hahaha.....dat niet.

Moet ook de draadjes naar de vaarregelaar om draaien.( (+ en - op de loodbatterij andersom aansluiten) Vooruit is nu achteruit met de afstandsbediening.

Moet nog wel wat gewicht voorin de boot komen.
Maar eerst de lekkage verhelpen.

mvg Ronald

Ronald, Draai de aansluiting op de accu NIET om, maar die tussen regelaar en motor. Gr. Klaas.

Ronald, nog een tip. Als het geluid uit het speakertje tegenvalt kan je een stuk van een Pringleskoker erachter maken . Probeer anders maar eens

Rene.

Haha...ik dacht wat bedoeld die met Pringleskoker.
Chip kokertje.
Moet de achterkant in de koker blijven?Of open?

Mvg Ronald

Achterkant er in laten. En door middel van de lengte een klankkast maken die aan je wensen voldoet. Je moet wel wat ruimte hebben in je modelboot uiteraard . Gewoon een kwestie van proberen, C.Q. testen.
Succes.

Rene.

Pff...boegschroef is water dicht.
De voortstuwing maakt wel een herrie zeg.
Moet ook nog maximaal toeren terug schroeven.
Anders wordt het een speed boot.

Kan je de toeren ook terug schroeven als ik deze vaarregelaar koop?Zie daar niks van in de handleiding staan.
THOR 15HC-S Vaar-Rijregelaar 15A vooruit/stop/achteruit

Mvg ronald

Ronald draaien je motoren op 12 of 6 volt ?
Als ze op 12 volt draaien zullen ze op 6 volt een stuk minder lawaai maken. Ik heb ze in mijn Düsseldorf liggen en die draaien al jaren op 6 volt.wel regelmatig en zeker voor elk vaarseizoen ff invetten , ook de assen. Bijkomend voordeel is de snelheid die dan ook wat afneemt.
Probeer maar .

Rene.

Ronald let wel op : bij lagere spanning loop de stroomsterkte op denk hieraan als je nog nieuwe regelaars gaat aanschaffen.

Rene.

Draai nu op 12 volt.
Twee batterijen in serie van elk 6V.
Ga eerst proberen de snelheid terug te regelen met de potmeters.
16143389565365050642870813489742.jpg

Ronald draaien je motoren op 12 of 6 volt ?
Als ze op 12 volt draaien zullen ze op 6 volt een stuk minder lawaai maken. Ik heb ze in mijn Düsseldorf liggen en die draaien al jaren op 6 volt.wel regelmatig en zeker voor elk vaarseizoen ff invetten , ook de assen. Bijkomend voordeel is de snelheid die dan ook wat afneemt.
Probeer maar .

Rene.

Rene

Welke regelaars heb jij op deze motoren?

Mvg ronald

Back