Bouwverslag Spansk Galeon Billing Boats 463

Even een foto tussendoor. Verlichting boven werkplek verhangen. Was nogal een dingetje om een gat te boren in dat betondek. :confused:
Alle geitouwen zitten op de fokkemast zeilen en de gecombineerde schoten ook. Ga zo verder.

IMG_0862.JPG

Ben alleen niet tevreden over het bovenste zeil, dit is iets te klein en hangt te hoog, kijken of ik er nog iets mee kan.

Ik heb hem lager gehangen, moest wel een gedeelte van de val vervangen want dat touw begaf het (zat vastgelijmd in het doorvoergat van de steng.)
Dat ziet er beter uit.

IMG_0863.JPG

Ik heb voor de lengte van de masten en stengen de tekeningen van BB aangehouden omdat de zeilen volgens hun plan zijn gemaakt.
Maar van die maten klopt dus niks, de stengen vooral zijn te lang nu of de bovenste zeilen te klein. Wie zal het zeggen.
Zoals het nu hangt ben ik tevreden.

Laatst bewerkt:
Het schiet mooi op zo, goede aanpassing van dat bovenste zeil, verhouding klopt nu helemaal als ik het zo zie.:thumbsup:

Nog een klein stukkie Stephan :rolleyes:

Heren bedankt voor de mooie woorden en de likes.

Bijna vergeten de slingerpardoens! pagina 90 van dit verslag nog uitgezocht hoe het zit bij dit galjoen. Ze worden op de tekening niet weergegeven maat zitten er wel volgens de beschrijving. (Niet alles getekend, wel benoemd)
Fokkestengepardoen en Fokkebrampardoen zitten erop.
pardoen.jpg
Slingerpardoen

IMG_0873a.jpg

en het volledig beeld

IMG_0873.JPG

Back