Bouwverslag Spansk Galeon Billing Boats 463

Kunnen of niet kunnen, ik vind het geslaagd, of ze ervoor gegoten is...:thumbsup: (Maar dit zag je inderdaad niet op een Spaans Galjoen ;))

Laatst bewerkt:
Een ondeugd van de bouwer, zullen we maar zeggen. Net als al die blote en schunnige beelden hoog op de gewelven van de kerken.

Maar ik heb haar nog iets meer verfijnd en haar er tegenaan gemonteerd. Nog even op de hoeken iets maken en het geheel in de verf zetten.

IMG_0109.JPG

IMG_0110.JPG

IMG_0111.JPG

IMG_0112.JPG

IMG_0119.JPG

IMG_0120.JPG

IMG_0121.JPG

IMG_0122.JPG

door een gouden laag over de dame, de resin en het houten statief zal het 1 geheel worden, alsof ze uit 1 blok gesneden is.

nog een vraagje. De mast is gebeitst. Is het raadzaam om daar nog een laag matte vernis overheen te doen?

nog een vraagje. De mast is gebeitst. Is het raadzaam om daar nog een laag matte vernis overheen te doen?
Ik doe het meestal ook, geeft tevens extra bescherming aan de woelings (indien aanwezig) wel zorgen dat je de verfsoorten niet mengt, dus op water gedragen beits geen synthetische lak zetten of andersom.

Ik doe het meestal ook, geeft tevens extra bescherming aan de woelings (indien aanwezig) wel zorgen dat je de verfsoorten niet mengt, dus op water gedragen beits geen synthetische lak zetten of andersom.
het is de beits van Kolderstok en die is volgens mij niet watergedragen. @*Hans* help!
Ik heb nog synthetisch vernis, maar volgens mij is die hoogglans. Die zal ik dan maar niet nemen. Meestal gebruik ik die matte van de Action, die is watergedragen en doet het goed.

het is de beits van Kolderstok en die is volgens mij niet watergedragen. @*Hans* help!
Ik heb nog synthetisch vernis, maar volgens mij is die hoogglans. Die zal ik dan maar niet nemen. Meestal gebruik ik die matte van de Action, die is watergedragen en doet het goed.
De beits van kolderstok is op terpentine basis, dus in principe ongeschikt om over te schilderen met water gedragen lak.

Regel qua verf en beits. Watergedragen kan wel op terpentine, maar terpentine kan niet op watergedragen verf.
Je kunt met watergedragen lak dus wél over de beits.
En bij twijfel een proefstukje maken.:-)

Regel qua verf en beits. Watergedragen kan wel op terpentine, maar terpentine kan niet op watergedragen verf.
Je kunt met watergedragen lak dus wél over de beits.
En bij twijfel een proefstukje maken.:)
De watergedragen lak gaat inderdaad prima over je beits. Maar ik dacht eigenlijk dat je beits watergedragen was

Net een spuitproef gedaan en met succes een primer op alcydbasis over acrylverf gezet.

Het sleutelwoord is zoals altijd met verven: beter meerdere dunne laagjes en goed laten uitdampen/drogen tussenin, dan 1 dikke laag, want die geeft allerlei ongewenste effecten.

Back