Bouwverslag Tamiya TRF 415 MSX Marc Rheinard Edition

• Topicstarter Topicstarter Rogier
  • Startdatum Startdatum
R

Rogier

Guest
Ik heb het niet kunnen laten! De 'oude' MSX verkocht en vanmiddag de MSX Marc Rheinard Edition gehaald. Ik heb me laten vertellen dat er 24 in NL beschikbaar zijn, dus moest er snel bij zijn... :) Mijn eerste indruk is 8O :o MOOOOOI!!!
De bedoeling is om een bouwverslag te maken en deze hier te plaatsen. Ik weet dat er bij ons in Groningen nog zeker 4 andere MR-en komen, dus vul gerust dit verslag aan!!
Eerste wat me opviel was dat de airduct, het stukje dat de lucht begeleidt van onder het chassis naar de motor toe, ontbreekt. Weet iemand of dit zo hoort of dat het vergeten is door Tamiya??
Het bouwen zal niet zo rap gaan als sommigen op dit forum, maar ik zal regelmatig foto's proberen te plaatsen.

Eerst maar eens foto's van de doos en de inhoud:

IMG_7311.jpg

IMG_7313.jpg

IMG_7314.jpg

We duiken er maar eens in....

Keep up the good work!

Tamiya is de airtunnel niet vergeten, deze kun je straks als hop up erbij kopen.

499 Verkoop prijs in NL..

Rogier ik heb niet veel meer te zeggen als:
"Tamiya blauw bast bij jou"

:wink:

Groet Robert
(PS Evo 5 verslag ben ik aan het maken)

vasco zei:
Keep up the good work!

Tamiya is de airtunnel niet vergeten, deze kun je straks als hop up erbij kopen.

? WTF? 8O 8O 8O

vertel!, leg uit, klinkt super :lol:

HansGSI zei:
vasco zei:
Keep up the good work!

? WTF? 8O 8O 8O

vertel!, leg uit, klinkt super :lol:

Zie onderstaande foto bij de pijl. Het is niet super goed te zien, maar wat het idee is is dat er tijdens het rijden lucht vanonder het chassis naar de motor wordt geleid. Dat gebeurt door het metalen ding wat je op de foto ziet. Van boven is dit een schuin aflopend 'tunneltje' welke de lucht naar de motor voert. Alles voor de koeling tegenwoord... ;-) Maar wel mooi en je regelaar kan er gewoon op..

airtunnel.jpg

Kleine update. Het frame is geschuurd en gelijmd. Achter draagarmen en de bulkheads achter gemonteerd. Tevens het achter diff in elkaar gezet. Mooie wagen dit hoor!!! Mooi ook dat "Marc Rheinard Edition" in de motormount is gegrafeerd.

IMG_7317.jpg

IMG_7318.jpg

IMG_7319.jpg

Ik had weer wat tijd, dus tussen het voeden en naar bed brengen van mijn zoon weer wat gedaan aan de MSX. Het bouwen is echt een genot! En al dat blauw is zo mooi!

IMG_7324.jpg

De achtertrein zit helemaal in elkaar. Standaard met een 102t spur. Begonnen met de voorkant. Suspension blocks en de draagarmen zitten erop.

IMG_7325.jpg

IMG_7326.jpg

Een close up van de achtertrien. Standaard op deze versie zijn de witte pulleys. Vergeleken met de 'reguliere' MSX hebben deze pulleys 36t ipv 35t.

IMG_7327.jpg

De stuurinrichting zit erin. Deze is ook terug te vinden in de Evo5. Wat loopt dit soepel!! SUPER!!! Inmiddels spool ook klaar en in de bulkheads geplaatst.

IMG_7328.jpg

Close up van de voortrein. Super mooi al zeg ik het zelf. Zit allemaal precies pas en er zit geen mm speling.

je heb nou ook zeker minder speling op de stuurinrichting dan met de oude MSX?

mission zei:
je heb nou ook zeker minder speling op de stuurinrichting dan met de oude MSX?

Zeg maar gerust GEEN speling.... Al heb je natuurlijk altijd een heeeeeeel klein beetje speling in je ball heads.

HAHA.. even met RobertK op de msn aan het babbelen over de Tamiya's...

Quote van Robert:

"Maar jij hebt wel meer blauw dan mij :( "

Sorry Robert, moest het ff posten. :D

Tot dat de net iets minder blauwe tamiya Evo 5 jou voorbij schiet op de baan :mrgreen:
Morgen even Tamiya Zender tas en Tamiya Turnbuckel sleutel aanschaffen!.

Groet Robert

Roger zei:
Ik had weer wat tijd, dus tussen het voeden en naar bed brengen van mijn zoon weer wat gedaan aan de MSX.

t is toch geen dier :P

zou je zoon leuk vinden als hij hier achter komt :D :P

jordys zei:
Roger zei:
Ik had weer wat tijd, dus tussen het voeden en naar bed brengen van mijn zoon weer wat gedaan aan de MSX.

t is toch geen dier :P

zou je zoon leuk vinden als hij hier achter komt :D :P

Wacht maar tot jij wat ouder bent en een zoon hebt van 5,5 maand.... Dan zul je merken dat je niet altijd kan doen wat je zou willen doen! Is absoluut niet erg, maar je wilt toch ook graag met de MRE aan de slag als die op je bureau staat! :D

Maar... :ontopic:

Ben weer een stuk verder... Dus weer wat nieuwe foto's. Topdeck zit erop, aandrijflijn is helemaal klaar. Volgende stap zijn de dempers. Schiet mooi op nu!!

IMG_7329.jpg

IMG_7330.jpg

IMG_7331.jpg

IMG_7332.jpg

Back