Zo dan... een hele dikke schop vanaf pagina 12!
Wat zal ik ervan maken, door gebrek aan tijd en zin heeft het project toch zeker ruim een jaar stilgelegen en nu wordt het eens tijd de boel af te gaan maken lijkt me zo. Hang me er niet aan op want mijn agenda kan er nogal grillig uitzien
Ok, vandaag het glassen weer opgepakt en de romp is op het stabilo en kielvlak na compleet geglasd. Deze onderdelen zal ik vanavond nog even onder handen nemen alvorens aan de vleugel te beginnen. Het moet allemaal netjes gebeuren dus dat kost weer tijd natuurlijk
Nu even voor de ervaren bouwers hier, eerder in dit topic heb ik wat fotoos geplaatst mbt het intrekbaar staartwiel en de daarbij behorende deurtjes. Nu heb ik dat concept met die deurtjes laten varen want het was niet naar m'n zin. Op de een of andere manier krijg ik het maar niet voor elkaar een goed passend geheel te krijgen die netjes sluit.
Het eerste probleem is de volgorde van intrekken en uitklappen. Na veel hoofpijntjes had ik het dan voor elkaar gekregen om eerst de deuren open te klappen en daarna het wiel te laten zakken en zo ook andersom anders kwam het wiel klem te zitten tussen de deurtjes. Dat zorgde voor een constructie met staalgaren wat uiteindelijk uitrekte en dus de deurtjes niet meer sloten...
Ik wil hier vanaf en iets verzinnen of 'afkijken' wat wél duurzaam werkt maar mijn creativiteit laat me een beetje in de steek...
Iemand suggesties?
Fotoos volgen nog!
Mzl Tjen
PS: Ut wordt weer leuk! bouwen!