Zo, weer een update. Zoals ik zei, het wordt ws een wat langer lopend project...
Over kleurenschema. Ja is idd een persoonlijke voorkeur. Ergens vind ik die camouflage wel mooi. Anderzijds blijf ik die Miss Mary Lou ook wel leuk vinden! Goed, we zien wel.
:arrow: Ik ben weer verder gegaan met het kielvlak en richtingsroer. Hier de indekking van beide, aan 1 zijde.
:arrow: vervolgens wil ik ook hier de hol-bol constructie van de scharnierlijn maken. Echter dit wordt wat lastiger omdat de dikte van het kielvlak bij de root en tip nogal verschilt, waardoor de ophanging niet echt schaal gaat lijken.
Zoals je hier kunt zien is het bovenste scharnierpunt langer dan de middelste. Wat tegengesteld is aan de diameter die toeneemt naarmate je dichter bij de root komt. Dus ik heb ervoor gekozen om maar een standaard lengte te nemen, en de breedte te varieren zodat de scharnierlijn rechtblijft, maar de indruk gewekt wordt dat het bovenstescharnierpunt langer is.
Verder zie je dat onder eigenlijk erg lastig is om een scharnierpunt te ontdekken, daar ga ik gewoon op dezelfde wijze een punt bouwen. Er komen dus drie schernierpunten. De onderste wordt er later ingebouwd.
:arrow: hier zie je de verstevingingsblokken in het kielvlak voor de scharnieren.
:arrow: tevens is inmiddels de cockpit set en radial engine dummie gearriveerd. Wat me een beetje tegenvalt is de documentatie. Zit niet eens een kleurenplaatje bij! Terwijl die kleurenechtheid nu het verschil in eerste instantie maakt... Jammer, gemiste kans van TF.
Tot zover even, later meer!