Zo, ik heb een aardig stukje kunnen bouwen weer, en hier de resultaten.
:arrow: eerst was het de beurt aan het pas maken en het vast lijmen van de stabilo en kielvlak op de romp. Dat viel nog niet zo mee. Opzich het uitlijnen prima, maar het uitsnijden van de beplanking zodat ze netjes aan de rondingen van het profiel van de stabilo aansloten (romp en kielvlak heb ik het dan over) was een pittige bezigheid.
Dat is goed in de volgende foto te zien:
Mgoed, beetje opvullen hier en daar, en dan moet het wel goedkomen.
:arrow: dan een gat in de cockpit vloer maken zodat daar straks het intrieur in gaat passen.
:arrow: het moment van het beplanken van de romprug incl de razor back.
Hier ben ik van de bouwbeschrijving afgeweken. Daar wordt namelijk 3 mm balsa gebruikt en dat vond ik toch wat overdreven. Stevigheid zit er zat in de romp door stringers en de rompzijkanten (die zijn wel van 3 mm) en ik maak het mezelf nogal wat makkelijker met het vormen van het hout als ik 1,5 mm gebruik. Daarbij komt dat ik wat gewichtbesparing (zeker naar achter toe!) wel kan gebruiken. En het paktte netjes uit vond
ik
:arrow: het resultaat
De boven-voorzijde van de razorback heb ik nog niet in vorm geschuurd omdat ik eerst de uiteindelijke canopy wil hebben (diegene die bij de doos zat, zit een deuk in...in afwachting van een nieuwe!)
:arrow: de onderzijde ziet er zo uit. Heb er ook meteen maar een stand bij gemaakt...
Goed dat was het weer... laters