De corsair heeft iets onder de romp net achter de cowl flaps (iemand enig idee waar voor deze dienden?). Deze plek is bijzonder geschikt voor de rest van de spullen die buiten de romp uitsteken: overloop motor, gloeiplug aansluiting en tank aansluiting.
Voor de overloop van de motor gebruik ik een tulp stekker. Door vanuit binnen te boren, is de achterkant los te krijgen. Je krijgt dan een mooie doorloop. Een brandstofslang past precies over de schroefdraad.
Dat is de plek waar het gaat komen.
Even een vraagje tussendoor. Op deze tekening staat de tank boven in de romp getekend, de viertakt motor hangt op de kop er voor. Gaat dit zo werken? Zo ja, waarom wel, zo niet, waarom niet? Ik neem aan dat de motor verzopen raakt als deze niet draait en gaat het dan goed als deze wel draait? Hoe zit het met op de kop vliegen? Ik ben benieuwd.
Een beetje moeilijk te zien, maar er zit een plaat op aan de achterkant, nog niet vast gelijmd. Deze plaat moet nu tot halverwege de stringer komen. Eerst snijdt ik vanuit binnen tot de stringer, mes zie je nog net op de foto.
Daarna met een pen de helft afmeten. Hier zie je de pen met een paar stukjes hout. Hiermee heb je een geleide op de stringer en meet je meteen de helft af.
Eerste plaat aan het drogen.
Ik heb toch maar besloten om de motorbox te lijmen. De RCV motor trilt enorm en dat wordt allemaal overgebracht op de constructie. Hout heeft de neiging om te gaan werken, dus de kans is groot dat de gaten met bouten groter worden en daardoor meer speling krijgt, met alle gevolgen van dien. De stukjes aan de binnenkant met driehoekjes vastgezet.
En nu weer hard verder met de rest.
Edit: Met de RCV motor heb ik overigens geen problemen met de hoogte. De tank ligt een paar milimeter hoger dan de carb.