Over dat stukje ga ik nog eens nadenken. Ga dat denk ik meteen combineren met het plaatsen van het punt voor het veerstaafje.
------------------
De romp bij de Cowl afgerond. Bij de onderste ben ik iets te ver gegaan. Bij later inzien heb ik dat bij de andere niet gedaan om de sterkte te waarborgen.
Het richtingsroer van de originele Corsair is niet helemaal geribt, maar heeft een vlak stuk aan de voorkant. Ik heb er helaas geen goede foto van, maar iemand in Amerika heeft dat wel uitgezocht en een tekening er van op RC universe geplaatst. De aanpassingen ten opzichte van de TF doos zijn met paars aangegeven. De achterste doe ik niet, wel de voorste. Een bijkomend voordeel, bij een landing waarbij de Corsair over de kop slaat, is de staart nu verstevigd. Vaak breekt het richtingsroer waar de rode lijn staat. Door de aanpassing te maken, wordt dit versterkt
De aanpassing wordt gemaakt van 1/64" of ongeveer 0,4mm triplex
Doordat het zo dun is, kan je de figuren er gewoon uitsnijden.
Op het richtingsroer gelijmd
Van de voorkant gezien. Om het triplex goed te kunnen lijmen op de ondergrond, is helaas de vorm verdwenen. Met een stukje balsa is weer veel goed te maken.
Ook hier zie je dat het niet helemaal goed is gegaan. De onderkant is goed, de bovenkant is ingedeukt. Ook hier is nu een stukje balsa op gezet.
De vulnippel aangepast zodat deze geen brandstof gaat spuiten. Ik heb besloten om deze er niet tussen te zetten, maar echt als vulnippel te gebruiken. Reden is vervuiling. In de tank komt een vilt klunk, als je nu gaat tanken met deze als tussenkoppeling tussen de tank en de motor, dan heeft de filter in de tank geen zin. Dus dat doen we maar niet.
De overloop heeft me meer moeite gekost. De aansluiting wordt namelijk eerst in de romp gemonteerd en vervolgens moet de slang er op. Maar de buis is best dik. Gewoon er overheen duwen of draaien ging niet lukken. Dus maar proberen met wat tierabs als geleiding die de slang moet verwijden.
Helaas, dat ging niet lukken. Dan maar de binnenkant taps maken en silicone vloeistof er op spuiten zodat het beter glijdt.
Helaas, ook niet. Dan maar prberen de slang te vervormen. Op een schroevedraaier gezet en langzaam de slang verwarmen.
Ook geen succes, ook niet door de schroevedraaier te verwarmen en de slang van binnen warm te maken. Dan maar kijken of een bout door het gat past. En die paste. Nu krijg je een meer taps toelopend geheel.
Na het geheel in te hebben gespoten met silicone (de omgeving afgeschermd met papier) lukte het uiteindelijk om de slang er op te draaien.
Inmiddels een start gemaakt met de vleugel. Grote gaten worden opgevuld met Easy Supervuller en de achterlijst moest nog afgewerkt worden. Een ronding waar de flaps zitten. Voordat ik nu ga schuren, eerst veel overtollig hout wegsnijden.
En we gaan rustig door......