@Hezik, flaps zijn inderdaad nog niet gebruikt. Flaps ga ik eerst op hoogte uittesten zodat ik weet wat het toestel doet: stuitert de kist omhoog of niet, rolt de kist naar links of naar rechts of helemaal niets? En inderdaad, door de hoge snelheid zo'n obstakel pakken is geen pretje. Maar zelfs bij een minimale snelheid zou deze hobbel teveel zijn geweest.
Klopt, ik met mijn stomme kop dacht dat 5 minuten wel genoeg zouden zijn. In werkelijkheid begon de motor dus al na ongeveer 3 minuten in te houden. Anders was er nog wel tijd geweest. Eerst dit maar eens in orde maken.
@Jeehaa, het was inderdaad een behoorlijke smak en nu ben ik blij dat de kist toch behoorlijk stevig in elkaar steekt.
@Ton, de kist trekt behoorlijk naar links en dat kan best te maken hebben met de torque. De motor is zo sterk dat het zonder veel problemen een 15,75x13 3-blads rondslingert.
Morgen begint het opknappen van de schade. Eens kijken hoe snel we deze kist weer in de lucht kunnen krijgen.
@Jaap, zeker, even doorwerken en dan moet deze toch wel weer kunnen vliegen in een week of 2 (als alle spullen voorradig zijn)
@Ger, dat kan je zeker wel zeggen, maar ik zie nu al de uitdaging in om deze schaal te vliegen als een echte jager.
Klinkt goed, prioriteit 1 wordt zorgen dat de motor niet oververhit raakt. De tank die er in ligt is groot genoeg voor misschien wel 30 minuten vliegtijd. Kan ik rustig alles op mun gemak testen en afstellen en dan inderdaad met flaps landen, dat is wel mijn streven.
Ik weet niet welke mal je het over hebt, heb deze niet gezien (tweede hands?)
Ahh, de mijne weegt nu ook zoiets.
@Phoenix, planning is om de reparaties uit te voeren en verder vlieguren te draaien. Of de verf er dan ook op zit voor de 20-ste, kan ik niet beloven.
Hier dan het
filmpje van de maiden. Met alle dank aan Updraft die hier voor heeft gezorgt en dus het meeste heeft gemist.
Ik blijf er bij, het is de schuld van de aap en dat terwijl deze nog een banaan heeft gekregen voor de vlucht..... :wink:
En dit is de schade: