Bouwverslag Top Flite 62" Corsair, nu een kleurtje

• Topicstarter Topicstarter Arvid
  • Startdatum Startdatum
Even een snelle (dus grove) meting, kom ik uit op 85mm van het hart van de propas tot kap kan iets meer of minder zijn.

Tja, dat is maar een klein kapje..had ik niet verwacht van een Corsair
Ondersteboven zou nog kunnen.
Maar Arvid gaat vrolijk verder met de RCV.

Als ik engineer bij RCV was geweest dan zouden de koelribben in de langsrichting lopen.
Dan is het makkelijk om van voren te koelen.
Neemt niet weg dat toch een soort koeltrechter gemaakt zou moeten worden maar in elk geval een flow die met de vliegrichting mee gaat, niet haaks er op.

Wat zal ik zeggen. Ja ik blijf heerlijk bij de RCV. Bij het uitzoeken van motoren kwam de 10cc tweetakt als enige uit de lijst die binnen de kap zou passen. Ergens in het begin van dit draadje raadde iemand mij de RCV aan. En hoewel het me even wat kopzorgen geeft, blijf ik nog even trouw aan dit motortje. :D

Waar herken ik dit van..... Owh ja, iemand bij ons op het veld het ook een geweldige nieuwe RCV motor. Maar hij wou maar niet goed lopen, ook koelingsproblemen.
Ik hoop dat je het op kan lossen, anders moet je zonder kap gaan vliegen, en dat ziet er ook weer niet uit. Succes!

Zonder kap gaat niet werken. Omdat de finnen dwars op de vliegrichting staan heb je te allen tijde een schoep nodig. De kap is dus een belangrijk onderdeel om de koeling te handhaven.

aha, ik snap het. Plaatje pagina 39 :P Mooi systeem alleen jammer dat het niet genoeg is. Succes met het oplossen, gaat vast lukken!! Ben benieuwd!

Vast dat het al eerder ergens heeft gestaan maar wat is de afstand tussen de as en de binnkant van de kap van de Corsair? Althans, daar waar het kleppendeksel zich bevindt? Ik heb alleen even een schatting kunnen maken dat als je een redelijke afstand wil bewaren tussen het kleppendeksel en de kap dat je vanaf de as ongeveer op 87.5mm max. uitkomt.
Ik heb op basis van deze gegevens eigenlijk geen 4takt kunnen vinden die enigzins aan de voorkeuren voldoet.

De enige 4takt die ik heb kunnen vinden was een Laser 70 met een hoogte vanaf de krukas van 84.0mm. Maar ja, te weinig pit lijkt me zo, een ruim 11cc 4takt voor deze Corsair...?

Dan lekker bij de RCV houden!

8)

hoi arvid,

ik weet `t niet een rcv motor?
ik heb wat ervaring met rcv ooit heb ik een rcv 60sp te leen gehad ik vond `t maar niks veel mechanisch.
geluid erg heet ik vond `t niet zo best
een jaar geleden heb ik een rcv 58cd gekocht voor op een kleine corsair het was een en al ellende, eerste motor wilde niet fatsoenlijk lopen terug gestuurd,
nieuwe gekregen deze ging wel maar liep niet stationair
brandstof is duur 10% cynt. olie 5% wonderolie en 10% nitro.
de motor is nu oud ijzer..... nooit meer rcv
ga liever over op laser , bijv. laser 100 prima motor loopt perfekt met een 16*6 (ik heb deze ook + nog 3 st.)

ben hier zeer te vreden over en geen nitro nodig..............

gr. jacques.1

Tja, blijkbaar werken de RCV motoren wel maar hebben ze wat meer aandacht nodig dan de gewonere 4 takts.

Ik heb de RCV van Arvid horen en zien lopen en hij loopt best mooi zolang de motor niet te heet wordt daarna is de betrouwbaarheid verdwenen.
Voor zijn Corsair is het vermogen ook voldoende maar de koeling was een probleem.

Ik hoop dat dat nu onder de knie is en dat we de Corsair met een goed lopende RCV in volle glorie kunnen bewonderen op de Oss meeting.

@Ruben, op pagina 47 zie je het vernieuwde systeem wat meer koeling geeft. Deze vernieuwde setup is gemaakt op basis wat je op pagina 39 hebt kunnen lezen. Daar zie je een post van jetpropdlx die met rood aangeeft wat te verbeteren.

@Tjen il-Vec, dat is inderdaad een beetje weinig, helemaal bij dit gewicht.

@jacques.1, laat ik zeggen, ik ben eigenwijs :cool:
wat ik ook heb gemerkt, is dat je niet gewoon bijvoorbeeld 12,5% 4-takt coolpower er in kan gooien. Ik ben even de naam kwijt van het produkt wat ik nu gebruik (wordt geadviseerd door RCV), maar dan draait de motor wel betrouwbaar, ook bij stationair.

@Berto, klopt. Ze hebben even wat meer aandacht nodig dan er in plempen en gaan.
Is het niet zo dat elke oververhitte motor niet betrouwbaar is en er mee stopt?.....
Dat ga ik dit keer wel proberen, Oss bedoel ik :D

Nou Arvid,

Je bent van harte welkom, dan kan ik het wonder der techniek eens horen lopen.
Ze geven de RCV niet veel crediet in die laatste postings.
Maar de aanhouder wint.

@Robke, Ik was vorig jaar ook van de partij, maar toen heb ik niet gevlogen. Ik hoop dat het dit jaar meer een succes wordt. Je kan de motor dan in ieder geval horen lopen, dat moet toch zeker lukken :D

:banana: en gelijktijdig :puppydogeyes:

:banana: voor

Bouw_Corsair_798.jpg

en :puppydogeyes: voor de vorige piloot. Ze kijken elkaar dus ook niet aan

Bouw_Corsair_801.jpg

Het is dus eindelijk toch gelukt, een 1:8 full body piloot :music:
En dat voor maar 30 euro. Nu alleen nog even een kleurtje geven.
De piloot past perfect, zie foto's

Bouw_Corsair_799.jpg

Bouw_Corsair_800.jpg

Alleen heb ik een vraag wat betreft een bijgeleverde accessoire. De goggles zijn vrij makkelijk te herkennen en waarschijnlijk zit er ook nog een petje in verstopt, maar kan iemand mij aangeven hoe die er in zit?

Bouw_Corsair_802.jpg

Bouw_Corsair_803.jpg

Arvid zei:
waarschijnlijk zit er ook nog een petje in verstopt, maar kan iemand mij aangeven hoe die er in zit?

Wat dacht je van een zuurstof masker? :D

Waar heb je die piloot vandaan eigenlijk, ziet er goed gedetailleerd uit!

Frank

Back