Als alles dichtgeplakt is, wordt het tijd om wat meer aan de afwerking te gaan doen.
Eerst het neusblok
en de cockpit er maar op gelijmd
Wat raspelen en schuren doet wonderen
en het begint al een aardig Dakota neusje te worden
Dan het hoogteroer. Om een beetje in de stijl te blijven heb ik dat beplakt met Solartex. Dit heeft een linnenstructuur en was daarnaast ook nog eens in de juiste kleur Olive Drab te koop.
Door het verdiept plaatsen van de Robart scharnieren, draait de voorkant van het hoogteroer mooi op een constante afstand langs het stabilo.
Dit brengt wel weer een apart probleempje met zich mee. Om een mooie regelmatige aandrijving te krijgen moet de koppelstang tussen de roeren verdiept ingelegd worden.
Dit was bij de afwerking van de achterzijde niet voorzien, waardoor de gleuf in de dekplaat te diep werd uitgesneden.
maar met een paar kleine blokjes balsa was dat snel opgelost
Met staartconus vormt het toch een aardig geheel
Eerst het neusblok

en de cockpit er maar op gelijmd

Wat raspelen en schuren doet wonderen

en het begint al een aardig Dakota neusje te worden

Dan het hoogteroer. Om een beetje in de stijl te blijven heb ik dat beplakt met Solartex. Dit heeft een linnenstructuur en was daarnaast ook nog eens in de juiste kleur Olive Drab te koop.
Door het verdiept plaatsen van de Robart scharnieren, draait de voorkant van het hoogteroer mooi op een constante afstand langs het stabilo.

Dit brengt wel weer een apart probleempje met zich mee. Om een mooie regelmatige aandrijving te krijgen moet de koppelstang tussen de roeren verdiept ingelegd worden.

Dit was bij de afwerking van de achterzijde niet voorzien, waardoor de gleuf in de dekplaat te diep werd uitgesneden.

maar met een paar kleine blokjes balsa was dat snel opgelost

Met staartconus vormt het toch een aardig geheel
