Beetje druk gehad de laatste weken, veel ondernemingsraad werk en afgelopen zaterdag (het was zo mooi vliegweer!!

) een nieuwe schutting neergezet - is ook hout, maar toch... Bedoeling is dat er geen schuttingpaneel meer wegvliegt met een beetje storm.
Toch nog maar het derde laagje G4 erop gerold gisteren, en vanavond geschuurd.
De romp na het laagje, voor het schuren.
Na het schuren resteert dit - ik vraag me af of ik niet iets te veel heb weggeschuurd, al lijkt het op de foto wel erger dan het in totaal is. Het gros van de romp ziet eruit zoals rechts in het plaatje; de linkerkant lijkt tot op het hout, de laklaag is in ieder geval erg dun daar. Zou dat wel stevig genoeg zijn?
Ik kan natuurlijk nog 1 laagje op de romp aanbrengen en dan met korrel 800 lichtjes schuren om eventuele uitstekende draadjes er af te halen, en zo een glanzend glad geheel over te houden. Wat denken jullie?
De vleugel blijft meer glimmen, er komt ook minder af met schuren.
Mooi glad en glanzend, toch? Of zou ik hier juist wel weer wat meer moeten schuren, voor goede hechting of zo?
Ik denk er toch aan om net als Ronald met zijn Spitfire wat met lakplamuur te spelen en paneel-randjes te maken, ga ik zaterdag proberen, dan regent het toch. Dat maakt het wel af natuurlijk.
Ben druk aan het zoeken naar de beste spuitbussen verf. Ja, ik heb het gelezen, sommigen vinden dat spuitbussen voor watjes zijn, maar ik heb nu eenmaal geen airbrush set en dit zal voorlopig het enige vliegtuig zijn dat ik zo afwerk, dus dat vind ik een beetje hoge investering. En andere berichten over spuiten met spuitbussen zijn ook weer positief (dank je, Hezik

)
Motip kan natuurlijk, maar ik begreep dat van die op maat afgeperste spuitbussen niet alleen natuurlijk in elke kleur gemaakt kunnen worden, maar ook een hogere spuitdruk kennen. Dat lijkt me wel wat. Dan nog de beste 2K blanke matte lak vinden in spuitbus vorm, en spuiten maar! Ik wil hem toch wel gevlogen hebben vóór de Scale meeting 2009 in Oss.