Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

Ik hou het toch maar ff op autocad en daar verder mee gaan. Als het goed is kun je daar ook 3D tekeningen mee maken. Ik zal zeker kijken naar SolidEdge en daar wat mee kan doen.
Verder gave tekening Frank. Petje af :thumbsup:.

Groetjes Rob

Danny Mulders zei:
dus in principe kun je eerst een heel vliegtuig tekenen, en er daarna stukken tussenuit halen als bouwtekening/

zie pagina 1 van de Fokker FII topic :D , uit de totaalsamenstelling is de vleugel gehaald, en daar weer van een aparte 'platte'tekening:

basis_romp03.jpg.jpg

Cad%20vleugel%20stap%2007.jpg

Cad%20vleugel%20stap%2008.jpg

Frank

Dus toch maar voor de rode onderkant met witten strepen? Vind ik persoonlijk ook het mooiste voor de fw-190d9. :D
Mooie tekeningen heb je gekregen! Misschien moet ik toch maar blij zijn dat ik morgen autocad krijg, je kan er toch behoorlijk veel mee in de modelbouwerij!

je bedoelt de vertaling van "Rein muß er und wenn wir beide weinen!', jan?

dit staat op de zijkant van rote 13... alhoewel ook beweerd word dat er in plaats van "wir"ook "die"gestaan kan hebben....

word wel een gezellig OH-draadje zo :lol: maakt niet uit, is lekker gezellig :wink:

hmm, van wat ik gezien heb in de link van johan, lijkt rote 4 me het makkelijkst... de minste tekst onder de cockpit...
ook is het de enige van jagdverband 44 waarvan de spinner met een goed dekkende lak gespoten was ( of hij was nieuw), aangezien bij de andere toestellen een zwart-wit hypnotiserend ( hoe noem je dat...) patroon zichtbaar was door de verf. en rote 4 heeft de minste lak verloren rond de cokpit... rote 1 ziet er zelfs echt niet uit achter de cokpit :nooo:
en rote 13 had een overgespoten nummer, dus onder de 13 zit een lelijke vlek...

dit is een link waar ik ECHT iets aan heb :yes:

het word dus "rote 4" :banana:

deze:
FW-190-D11-Rote4.jpg

Mijn bron (afgestudeerd Duits) komt ook niet verder dan:

"Hij moet er in, ook al huilen we allebei."

Tja . . . :?

jan.

Waarom maakten ze die dingen eigenlijk rood van onderen? Rood is toch juist heel goed zichtbaar?!

hezik zei:
Waarom maakten ze die dingen eigenlijk rood van onderen? Rood is toch juist heel goed zichtbaar?!

Dat was ook de bedoeling.

Deze 4 FW´s beschermden de ME-262 als die terug kwamen (of starten)tegen de vijand.
Om te voorkomen dat de eigene mensen ze van beneden niet neerschieten kregen ze deze van hand opgebrachte rode verf met witte strepen.

Mvg Johan

jan brilman zei:

jan.

Mmm, welke uitleg moeten we hier nu aan geven 8O :wink:

goed uitleg trouwens Johan van die rode onderkant. Doordat de vleugels van de p-51 en die van de Fw-190 beide min of meer rechthoekig zijn zijn er redelijk wat gevallen bekend van friendly fire........Zeker in de beginperiode van de P-51.

jan brilman zei:

jan.

De zin komt van de tijd dat de FW en de piloot als bommenwerper ingezet waren. :wink:

De bom moest goed afgeworpen worden, al ging het ten koste van piloot en toestel.

Mvg Johan

plotterwelt zei:
jan brilman zei:

jan.

De zin komt van de tijd dat de FW en de piloot als bommenwerper ingezet waren. :wink:

De bom moest goed afgeworpen worden, al ging het ten koste van piloot en toestel.

Mvg Johan

Dank voor je uitleg Johan, mijn fantasie begon al op hol te slaan 8O

Ha Danny,
de tekening van de strut is klaar,

oleo_strut01c.jpg

ik denk dat ik maar een paar afdrukken met de post naar je toe stuur want het papier formaat is A2 !
hier moet het wel mee lukken denk ik,

groet,

Frak

Ha Frank,

Mooi gemaakt man! :thumbsup: :thumbsup:

Daar boft onze Danny toch maar weer mooi even mee!
Nu moet hij aleen nog een uitvoerende firma zien te vinden…
Grappig, ik doe op mijn werk precies hetzelfde alleen teken ik dan o.a. drijvende havenkranen…

Zie aleen niet wiens naam daar in het kader staat (?) :wink:

Groet, Ralf

allemachtig 8O

heeeeeel mooi!!!! :worship:

wou dalijk even naar de hobbyin voor oratex en scharnieren, maar ik merk net dat mijn zakgeld op is...toch maar tijd voor een baantje me denks....

Of je bouwsnelheid aanpassen op je inkomstenbron ;-)

Als je al geen geld hiervoor heb momenteel net in het begin van de maand dan ben ik bang dat de afbouw nog even gaat duren.

Succes in ieder geval.

Berto zei:
Of je bouwsnelheid aanpassen op je inkomstenbron ;-)

Als je al geen geld hiervoor heb momenteel net in het begin van de maand dan ben ik bang dat de afbouw nog even gaat duren.

Succes in ieder geval.

er zijn er die doen over zo'n topflite knaap een dik deel van een jaar, danny heeft em al bijna af :D
geld is miischien minder op die leeftijd, maar de zin om te bouwen is er wel degelijk !

Ik doe al bijna 2 jaar over zo`n TF knaap (en die was zelfs half afgebouwd :oops: )
Maar tussendoor heb ik al wel heel veel projecten wel afgemaakt :wink:

De wil bij Danny is er zeker wel (de tijd ook, wat bij ons "ouderen" ook wel eens lastig is :( ) en de kunde ook, maar als het dan stilstaat op een paar van die "goedkope" scharniertjes dan is dat zeer zonde :yes:

ps. hoe is het met Evy??????

Back