Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

Moet toch onderhand wel.................

Zeker op de aanloop naar Oss toe ;-)
 
ik wil voordat de dora gaat vliegen een andere zenderset hebben, dit omdat ik mijn huidige set niet meer vertouw. probleem is alleen dat mijn vader deze set nog goed vindt, terwijl hij helemaal niet weet in welke staat de zender is...

ik probeer dus een nieuwe set te regelen ( futaba FF7 2.4Ghz), en voordat die er is gaat geen enkele kist van mij de lucht in...

aan de dora hoeven nog maar twee dingen te gebeuren, namelijk het landingsgestel goed afstellen, en een blanke lak er overheen.
 
Mooie kist geworden man :D

Mooi model ook de 9A ,.ik heb zelf de 8A en een stuk kleiner van schaal en electr.
Maar deze is ook erg vet met die lange(re) neus,.die is op de 8A een stuk korter.
Je heb ook erg mooie skin gekozen,.past er perfect bij.
En goed dat je zeker van je zaak wil zijn met je zender,.je kan natuurlijk je oude een keer goed testen buiten.
Opstelling maken en dan in een park of zo iets iig waar je flink de ruimte heb dat ding testen en dan steets verder weg tot je de max bereikt heb en hij niet meer geageerd en daar kan je dan wel uit op maken of hij nog "safe" is om te gebruiken.
Een goeie vlieg set moet zeker +- 2 km kunnen halen en een futaba set moet zelfs 3 tot 4 km kunnen halen.
Maar dit is in de lucht,.op de grond mag je dat gerust halveren omdat je bereik minder is.
Handig om dat met z,n twee te doen natuurlijk zo een testje,.:)
 
Laatst bewerkt:
Iemand moet de schuld krijgen . :mrgreen:
De zender kan niet tegen spreken .

Met andere woorden : geen vliegende Dora in Oss 2009 . :(

Hat ik voor een uur ook al tegen Johan Snijders gezeg dat hij niet vliegt op de meeting in Oss

Het is gewoon de vliegpraxis die je niet hebt , daar moet je wat aan doen , met een ragbak elk weekend gaan vliegen en niet 2 vluchtjes eens in de 6 weken met meest nog schade omdat je het niet kan inschatten .
Dat hebben we je de laatste keer op het veld ook al gezegt .

Mvg Johan

Ps: Je vader heeft gelijk dat ligt niet aan de zender .
 
Iemand moet de schuld krijgen . :mrgreen:
De zender kan niet tegen spreken .

Met andere woorden : geen vliegende Dora in Oss 2009 . :(

Hat ik voor een uur ook al tegen Johan Snijders gezeg dat hij niet vliegt op de meeting in Oss

Het is gewoon de vliegpraxis die je niet hebt , daar moet je wat aan doen , met een ragbak elk weekend gaan vliegen en niet 2 vluchtjes eens in de 6 weken met meest nog schade omdat je het niet kan inschatten .
Dat hebben we je de laatste keer op het veld ook al gezegt .

Mvg Johan

Ps: Je vader heeft gelijk dat ligt niet aan de zender .

Dat hoor ik nu al een oaar jaar.:worship::worship:

Han.
 
Danny
Als je alleen maar statisch komt, zou je dat dan a.u.b. aan de organisatie willen laten weten?
Tenzij iemand met je kist laat vliegen op de meeting hoeft er natuurlijk niets te veranderen.
Indien je namelijk alleen statisch komt, dan tel je voor het vliegen niet mee, en kan iemand dat 60e plekje innemen.
Maar we hopen natuurlijk de Dora in veilige actie te zien.
 
Mhhhh, ik was er al bang voor maar blijf maar hopen he, ben ik toch 1 van de weinige die het tegen de overmacht op moet nemen ;-)
 
hoezo ligt dat niet aan de zender?! hoe weet jij dat?
Als het toestel helemaal niet meer reageert op stuurcommando's, en daarna uit zichzelf op de rug rolt en vol up trekt, terwijl hij binnen 400 meter van de zender af is, moet er wel iets mis zijn met de besturing, is het niet in de zender, dan is het wel in de ontvanger... die schade kwam niet door het niet kunnen inschatten maar doordat het toestel niet reageerde... het eerste landingscircuit was perfect, maar ik besloot nog een keer langs te komen om meer ervaring op te doen, en op dat moment kreeg ik storing.

Ik weet best dat ik meer moet vliegen, maar dat ik niet kan inschatten is gewoonweg niet waar, met de four-star ging het toch ook altijd goed? de reden dat die crashte is dat het rolroer loskwam.
 
Laatst bewerkt:
hoezo ligt dat niet aan de zender?! hoe weet jij dat?

Ik durf jou spulletjes zo in mijn Oxalys te zetten en er mee te vliegen .

En daar ben ik niet de enigste die zo denkt .

Als je de FW in Oss 2010 wil vliegen moet je nu wel rap beginnen met het opdoen van ervaring .

Maar ik ben bang dat ik de FW niet vliegend door jou zal meemaken .
En dat is wel zonde van zo'n dure kist .

Mvg Johan
 
Ik ben het met Johan eens.
Als Danny vaker op de club aanwezig is, en ook vliegt, dan zal hij makkelijk deze kist kunnen vliegen. Helaas is hij maximaal eens per maand aanwezig. En dan moeten we hem nog aansporen om te gaan vliegen.
Hij heeft afgelopen vluchten veel pech gehad, maar dit moet je niet tegen gaan zitten om beter te leren vliegen.
Ik zal niet zeggen dat z'n zender nog goed is of stuk, maar er moet duidelijk meer continuiteit in zijn vliegbewegingen komen. Vooral voor een Focke Wulf moet je 1 á 2 keer in de week vliegen. En je trainer van onder tot boven kennen.

Groetjes Rob.

PS: ook lid van de zelfde club en vlieg een Kyosho Focke Wulf.
 
Het lijkt wel werk....
.... nog even en er volgt ontslag! ;)

Als Danny vaker op de club aanwezig is, en ook vliegt, dan zal hij makkelijk deze kist kunnen vliegen. Helaas is hij maximaal eens per maand aanwezig. En dan moeten we hem nog aansporen om te gaan vliegen.
Hij heeft afgelopen vluchten veel pech gehad, maar dit moet je niet tegen gaan zitten om beter te leren vliegen.
Ik zal niet zeggen dat z'n zender nog goed is of stuk, maar er moet duidelijk meer continuiteit in zijn vliegbewegingen komen. Vooral voor een Focke Wulf moet je 1 á 2 keer in de week vliegen. En je trainer van onder tot boven kennen.
 
Hoi Ben,

Het is nog steeds hobby, maar als je nooit of weinig komt dan leer je het nooit. Vooral met een warbird vliegen vergt veel. Zeker van het automatisch reageren en begrijpen hoe een vliegtuig moet aanvliegen voor een landing. Dit kun je alleen leren door veel uren te maken, dus 1 á 2 keer per week flink trainen (soms lijkt het wel werk, maar blijft toch echt hobby).

Groetjes Rob.

Door het veel doen wordt het instinct, dan pas kun je verdergaan :)
Do it with your "eyes closed", than you go further :mrgreen:
 
makkie

@Danny.

Die Top Flite kisten vliegen als een eitje en zeker die FW190 D9, ik kan het weten :wink: ik heb er 2 gebouwd, 1 is er gecrascht door een oorzaak die ik niet heb kunnen achterhalen, hij reageerde niet meer op z'n baasje.
Omdat ik deze kist zo zalig vond vliegen heb ik toen een nieuwe gebouwd.
De 2e vloog als een droom, met een 15cc OS FS met een drieblad 12.5 X 7 Graupner.
Uit ervaring weet ik dat deze kist het lekkerste zal vliegen met een OS.70 FS oftewel een 12cc, en dan doet ie alles wat je maar wil behalve 3D, daar zijn andere kisten voor toch?
De overtrek zit heeeeel ver weg en de richting stabiliteit is grandioos door de lange staart.
Ik lande dit ding zowat stapvoets en toch zaten er alle opties op, retracts, flaps, 5 servo's in de vleugel, 2 flaps 2 rol en 1 retract.
En een zelf gefabr uitlaatdemper die niet echt licht was maar een prachtig geluid produceerde, je hebt touwens gewicht nodig in de neus door die lange staart.
Enne Danny, als ik er zaterdag ben dan wil die van jou wel zien vliegen, ik moet mijn P38 achter een duitse kist aansturen, toch? of Berto moet zijn DO 'Pfeil' gereed hebben :mrgreen:

Ger.
 
Back
Top