Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Danny Mulders, 16 feb 2007.

  1. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Hi Danny,

    Ik zag dat je Harvard niet meer is...RIP
    Heeft Dora al gevlogen?
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Moet toch onderhand wel.................

    Zeker op de aanloop naar Oss toe ;-)
     
  3. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    ik wil voordat de dora gaat vliegen een andere zenderset hebben, dit omdat ik mijn huidige set niet meer vertouw. probleem is alleen dat mijn vader deze set nog goed vindt, terwijl hij helemaal niet weet in welke staat de zender is...

    ik probeer dus een nieuwe set te regelen ( futaba FF7 2.4Ghz), en voordat die er is gaat geen enkele kist van mij de lucht in...

    aan de dora hoeven nog maar twee dingen te gebeuren, namelijk het landingsgestel goed afstellen, en een blanke lak er overheen.
     
  4. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Mooie kist geworden man :D

    Mooi model ook de 9A ,.ik heb zelf de 8A en een stuk kleiner van schaal en electr.
    Maar deze is ook erg vet met die lange(re) neus,.die is op de 8A een stuk korter.
    Je heb ook erg mooie skin gekozen,.past er perfect bij.
    En goed dat je zeker van je zaak wil zijn met je zender,.je kan natuurlijk je oude een keer goed testen buiten.
    Opstelling maken en dan in een park of zo iets iig waar je flink de ruimte heb dat ding testen en dan steets verder weg tot je de max bereikt heb en hij niet meer geageerd en daar kan je dan wel uit op maken of hij nog "safe" is om te gebruiken.
    Een goeie vlieg set moet zeker +- 2 km kunnen halen en een futaba set moet zelfs 3 tot 4 km kunnen halen.
    Maar dit is in de lucht,.op de grond mag je dat gerust halveren omdat je bereik minder is.
    Handig om dat met z,n twee te doen natuurlijk zo een testje,.:)
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2009
  5. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Iemand moet de schuld krijgen . :D
    De zender kan niet tegen spreken .

    Met andere woorden : geen vliegende Dora in Oss 2009 . :(

    Hat ik voor een uur ook al tegen Johan Snijders gezeg dat hij niet vliegt op de meeting in Oss

    Het is gewoon de vliegpraxis die je niet hebt , daar moet je wat aan doen , met een ragbak elk weekend gaan vliegen en niet 2 vluchtjes eens in de 6 weken met meest nog schade omdat je het niet kan inschatten .
    Dat hebben we je de laatste keer op het veld ook al gezegt .

    Mvg Johan

    Ps: Je vader heeft gelijk dat ligt niet aan de zender .
     
  6. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Dat hoor ik nu al een oaar jaar.:worship::worship:

    Han.
     
  7. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Danny
    Als je alleen maar statisch komt, zou je dat dan a.u.b. aan de organisatie willen laten weten?
    Tenzij iemand met je kist laat vliegen op de meeting hoeft er natuurlijk niets te veranderen.
    Indien je namelijk alleen statisch komt, dan tel je voor het vliegen niet mee, en kan iemand dat 60e plekje innemen.
    Maar we hopen natuurlijk de Dora in veilige actie te zien.
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Mhhhh, ik was er al bang voor maar blijf maar hopen he, ben ik toch 1 van de weinige die het tegen de overmacht op moet nemen ;-)
     
  9. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Danny,

    En anders kan Corrien je zender wel even nakijken (voor weinig).
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Is in ieder geval stukken goedkoper dan een nieuwe zender ;-)
     
  11. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    hoezo ligt dat niet aan de zender?! hoe weet jij dat?
    Als het toestel helemaal niet meer reageert op stuurcommando's, en daarna uit zichzelf op de rug rolt en vol up trekt, terwijl hij binnen 400 meter van de zender af is, moet er wel iets mis zijn met de besturing, is het niet in de zender, dan is het wel in de ontvanger... die schade kwam niet door het niet kunnen inschatten maar doordat het toestel niet reageerde... het eerste landingscircuit was perfect, maar ik besloot nog een keer langs te komen om meer ervaring op te doen, en op dat moment kreeg ik storing.

    Ik weet best dat ik meer moet vliegen, maar dat ik niet kan inschatten is gewoonweg niet waar, met de four-star ging het toch ook altijd goed? de reden dat die crashte is dat het rolroer loskwam.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2009
  12. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Dan stuur je toch de hele set even op?
    Incluus accu's.
    Dat moet toch de nodige zekerheid geven.
     
  13. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ik durf jou spulletjes zo in mijn Oxalys te zetten en er mee te vliegen .

    En daar ben ik niet de enigste die zo denkt .

    Als je de FW in Oss 2010 wil vliegen moet je nu wel rap beginnen met het opdoen van ervaring .

    Maar ik ben bang dat ik de FW niet vliegend door jou zal meemaken .
    En dat is wel zonde van zo'n dure kist .

    Mvg Johan
     
  14. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen

    Of je nu gelijk hebt of niet wil ik in het midden laten.
    Maar wel een beetje aardg blijven voor elkaar he....

    dank je
     
  15. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Wij zijn altijd aardig voor Danny , we vliegen bijde in dezelfde club .

    Mvg Johan
     
  16. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Ik ben het met Johan eens.
    Als Danny vaker op de club aanwezig is, en ook vliegt, dan zal hij makkelijk deze kist kunnen vliegen. Helaas is hij maximaal eens per maand aanwezig. En dan moeten we hem nog aansporen om te gaan vliegen.
    Hij heeft afgelopen vluchten veel pech gehad, maar dit moet je niet tegen gaan zitten om beter te leren vliegen.
    Ik zal niet zeggen dat z'n zender nog goed is of stuk, maar er moet duidelijk meer continuiteit in zijn vliegbewegingen komen. Vooral voor een Focke Wulf moet je 1 á 2 keer in de week vliegen. En je trainer van onder tot boven kennen.

    Groetjes Rob.

    PS: ook lid van de zelfde club en vlieg een Kyosho Focke Wulf.
     
  17. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Het lijkt wel werk....
    .... nog even en er volgt ontslag! ;)

     
  18. Metroid

    Metroid

    Lid geworden:
    29 jun 2005
    Berichten:
    873
    Locatie:
    Oss
    Hoi Ben,

    Het is nog steeds hobby, maar als je nooit of weinig komt dan leer je het nooit. Vooral met een warbird vliegen vergt veel. Zeker van het automatisch reageren en begrijpen hoe een vliegtuig moet aanvliegen voor een landing. Dit kun je alleen leren door veel uren te maken, dus 1 á 2 keer per week flink trainen (soms lijkt het wel werk, maar blijft toch echt hobby).

    Groetjes Rob.

    Door het veel doen wordt het instinct, dan pas kun je verdergaan :)
    Do it with your "eyes closed", than you go further :D
     
  19. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    makkie

    @Danny.

    Die Top Flite kisten vliegen als een eitje en zeker die FW190 D9, ik kan het weten :wink: ik heb er 2 gebouwd, 1 is er gecrascht door een oorzaak die ik niet heb kunnen achterhalen, hij reageerde niet meer op z'n baasje.
    Omdat ik deze kist zo zalig vond vliegen heb ik toen een nieuwe gebouwd.
    De 2e vloog als een droom, met een 15cc OS FS met een drieblad 12.5 X 7 Graupner.
    Uit ervaring weet ik dat deze kist het lekkerste zal vliegen met een OS.70 FS oftewel een 12cc, en dan doet ie alles wat je maar wil behalve 3D, daar zijn andere kisten voor toch?
    De overtrek zit heeeeel ver weg en de richting stabiliteit is grandioos door de lange staart.
    Ik lande dit ding zowat stapvoets en toch zaten er alle opties op, retracts, flaps, 5 servo's in de vleugel, 2 flaps 2 rol en 1 retract.
    En een zelf gefabr uitlaatdemper die niet echt licht was maar een prachtig geluid produceerde, je hebt touwens gewicht nodig in de neus door die lange staart.
    Enne Danny, als ik er zaterdag ben dan wil die van jou wel zien vliegen, ik moet mijn P38 achter een duitse kist aansturen, toch? of Berto moet zijn DO 'Pfeil' gereed hebben :D

    Ger.
     
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Hou daar maar rekening mee dat dat het geval zal zijn :D
     

Deel Deze Pagina