Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

Dat ziet er goed uit Danny :thumbsup:

weet iemand trouwens een mooie matte brandstofbestendige blanke lak?

Je hebt toch Warbirdcolors gebruikt? Die zijn brandstof bestendig. Maar mocht je nog wat nodig hebben voor de wheatering af te schermen, ze hebben ook blanke satijnglans, uiteraard ook brandstofbestendig.

Gr. Teus

Heel erg bedankt voor alle lof:)

De vlekken op duitse camouflage zijn redelijk moeilijk te spuiten, heb het netjes voor elkaar gekregen vind ik....

Heb inderdaad ook al ziten kijken naar die warbirdcolors blanke lak, had ik eigenlijk mee moeten bestellen met mijn laatste bestelling maar ben ik vergeten... die warbirdcolors is trouwens semi-brandstofbestendig, er was van een ander vliegtuig wat opgedrupt in de opslag, en dit heeft er een tijdje opgezeten, kon de verf er daar zo vanaf trekken...

Wat voor lak is dat? Als het een PU achtige lak is, zoals bv. de vroegere simprop spuitbusjes, dan moet het echt lang uitharden voor het volledig brandstofbestendig is, zeg zeker 4 weken in een kamer die warmer is dan 15 graden ofzo..

Is een PU-lak op waterbasis, waar je zelf nog harder aan toe moet voegen. Misschien dat ik iets verkeerd heb gedaan in de verhouding tussen de hoeveelheid lak en harder...

is gelukkig te corrigeren met de blanke lak.
die brandstof/olie heeft trouwens wel een aantal maanden gehad om in te weken, en de rest heeft zich goed gehouden, dus kan ook gewoon dat het wel goed is zo...

Ziet er erg goed uit Danny! Weer een goed voorbeeld dat die verf erg goed is. Verkleurt hij niet wanneer je er blanke lak overheen spuit ? Ik gebruik het namelijk niet, wanneer je hem goed schoon maakt na een vliegdag is er niks aan de hand! Was het pure brandstof die er op druppelde? Zou er nog maar even goed over nadenken voordat je blanke lak gaat gebruiken.

Is dit voor de TF P47 ook aan te raden?

groet, Femmo

(en meteen abootje had ik nog niet)

Femmo, beetje late reactie maar zo'n kap is zeker aan te raden. Ik vind dat plastic geval maar niks. Heb ook een tf P-47 gebouwd en daarvoor toen een andere kap besteld. Vond het persoonlijk het geld wel waard.

@Femmo,
Zeker een aanrader een glasvezel motorkap. Ik heb zelf (in bouwrust) een Spit MK-IX van TF, maar met een glasvezel motorkap van Fiberglass Specialties Inc. die zien er prachtig uit en vele malen steviger en lichter als z'n ABS motorkap.

@Danny,
Nu nog de wieldeuren nog een wat meer oefenen op de club met je andere toestellen. En dan kun je met deze ook komen vliegen.
De nieuwe Focke Wulf 190 A-3 van Kyoshio vliegt perfect. Na dat het veld was gemaaid ging het alleen maar beter. Maar verwacht geen Four Star qua vliegeigenschappen.
Dus het is nu wachten op jouw voor een mooie show :p

Groetjes Rob

Laatst bewerkt:
Hoi Danny,

mooi zeg. Nu nog wat details / verf in the 'wheel wells' en pitot buis (wel demontabel maken) en onderstel 'deuren'(de mijne zijn al aan vervanging toe).

Groetjes, Edwin

Hoi Danny,

K'heb je Dora al 2 keer op de scale meetings in Oss gezien en het
is nu een echte mooie dame geworden :thumbsup:.
Wanneer krijg ze haar luchtdoop?
Mis nog wel de piloot (zit waarschijnlijk nog bij de smienk of aan de bar).

Gr, Ronald

@ronald
piloot was inderdaad effe awol, maar hij is weer terecht;) ik vind het alleen jammer dat er zoveel detail niet zichtbaar is wanneer ie gemonteerd zit....

@wv
zit natuurlijk al weer te brainstormen, maar eerst moet deze af;) en ik zal het sowieso een paar maanden laten rusten, anders wordt mijn vader een beetje gek denk ik. wel heb ik al een aantal mooie toestelletjes op het oog.
ik neig zelfs een beetje naar een scratchbuilt 1:4 LA-7 waar de bouwtekening van op internet staat ( David Andersen Designs & Plans , en dan naar beneden scrollen). maar zoals ik al zei, eerst de wulf maar eens af.

@ alle anderen
dank voor alle lof:worship:

Laatst bewerkt:
Is Danny ook niet bezig met een bootje.
Anders was deze al lang klaar.
Maar nu effe de vaart er in Danny.
In Oss moet die toch wel vliegen.
Hij ziet er mooi uit hoor.:thumbsup::thumbsup:

Han

Back