Danny Mulders
verslagschrijvers
In dit draadje ga ik de bouw bescrijven van de Top-Flite FW190D-9, een model die al een paar jaar niet meer leverbaar is, maar nog wel op voorraad is bij hobbyin. Ik zou hem vandaag al gaan kopen, maar we kwamen net 5 minuten na sluitingstijd aan in waalwijk :evil: . Morgen of dinsdag dus de kit ophalen. Het is de bedoeling dat de kist retracts van springair krijgt, en een schaal spinner ( skyshark rc heeft een mooie 1:7 drieblads-spinner) die ook gewoon gebruikt kan worden om te vliegen, dus niet statisch. Ook komen er flaps in en ga ik de roervlakken wat meer schaal maken. verder komen er panellines op, en misschien, heel misschien ook wel klinknageltjes, maar dat weet ik nog niet. als ik nog aan een schaal cockpit kan komen zal die ook ingebouwd gaan worden. en ik ga een droptank ( niet afwerpbaar) scratchbuilden. het model word afgewerkt met glasvezel en verf van www.warbirdcolors.com.
Het project zal best lang gaan duren, aangezien ik niet zoveel geld beschikbaar heb om het allemaal in één keer te kopen. Hoop er halverwege volgend jaar toch wel mee te kunnen vliegen...
dit is in ieder geval de kist:
trouwens wel een kleurenschema wat me erg aanspreekt, alleen zou ik dan het richtingsroer geel maken :wink:
Jullie horen morgen van me.
( hopelijk is ie dan niet toevallig net verkocht :lol: )
Het project zal best lang gaan duren, aangezien ik niet zoveel geld beschikbaar heb om het allemaal in één keer te kopen. Hoop er halverwege volgend jaar toch wel mee te kunnen vliegen...
dit is in ieder geval de kist:

trouwens wel een kleurenschema wat me erg aanspreekt, alleen zou ik dan het richtingsroer geel maken :wink:
Jullie horen morgen van me.
( hopelijk is ie dan niet toevallig net verkocht :lol: )