Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

Danny, ga er maar van uit dat de kleuren die ze aangeven wel kloppen.

De SIST is een A8 en die zal jou kleur ook niet hebben.

Jij hebt de D9 en daar staan de verfnummers van jou schema op warbirdcolors.

Je hat hem allang in de ver kunnen hebben.

Mvg Johan

de kleuren die aangegeven staan kloppen echt niet aangezien de SIST focke-wulf die hier op het forum staat

Danny,

Hou je er erg in dat je schermkleuren aardig kunnen afwijken van de realiteit! En daarbij komt de variatie in kleuren van de foto zelf. Wie zegt dat daar de kleuren al goed zijn. Een kleine afwijking is zo gecreeerd :cry: Negen van de tien fotografen laten de belichting automatisch staan en dan heb je maar af te wachten hoe het er uit ziet. (en hier gaat het nog wel eens mis)

M.a.w; Pin je niet teveel vast aan schermkleuren.

Gr. Teus

Hmm RLM 80 en 81 kunnen ook nog ja, bedankt!!!

Ik heb zelf als verduidelijking even in Paint wat zitten rommelen om duidelijk te maken dat wat warbirdcolors opgeeft zoiezo fout is...
de bovenste foto is het toestel wat elders op het forum gebouwd word, inclusief de kleuren van warbirdcolors. daaronder het schema wat ik wil toepassen met links de door warbirdcolors opgegeven kleuren, en rechts de kleuren waarvan ik denk dat ze het zijn... zoals je ziet geeft warbirdcolors een bruintint en een grijstint op, terwijl het toch echt een groen toestel is! de bruintint word ook gebruikt op het bovenste toestel...

ik heb nu eindelijk ontdekt waarom schaalbouwers zeggen dat wanneer de ruwbouw af is dat je pas op de helft bent...
kleurvergelijkingwe2.png

Zoals Teus al zei, vertrouw niet op de kleuren die je ziet, maar op de nummers.
Wie zegt dat een plaatje uit een of andere sim wel de juiste kleuren heeft?

btw in 'mijn' schema is sprake van RLM 81 en 82!

Hier het schema toegepast op mijn Heinkel P1076, je ziet dat de kleuren ook hier weer afwijken.

Laatst bewerkt:
ik heb nu eindelijk ontdekt waarom schaalbouwers zeggen dat wanneer de ruwbouw af is dat je pas op de helft bent...

En je hebt hem nog niet eens ruwbouw klaar . :rolling:

Daar om bouw Ik niet naar schaal.

Schaalkisten bouwen doe Ik wel.
Volgende word de Piper van SIG (287 span)

En een TigerMoth in houtbouw heb Ik ook nog liggen . :D

Mvg Johan

Hier dan twee foto's:
hier het zijaanzicht van de gunhoodcover die aangepast is, ook zie je de pitotbuis op de vleugel en zie je dat de voorlijst bijna in vorm is. hier zit de motorkap alleen nog niet goed:
dsc01035gi3.jpg

hier zie je de gunhoodcover nogmaals, ook zie je de sleuven voor de kanonnen, en de luchtinlaat die ook de goede vorm heeft:
dsc01036uh8.jpg

Hopelijk red de motor hem nog van de grond te krijgen met zoveel plamuur.:D

Moet nog wel veel van af geschuurt worden.

Orginale waren geloof ik ook niet de snelsten bij de start.

Mvg Johan

Ik heb een 'mailtje' teruggekregen van fighteraces, wat een hap informatie zeg! samenvattend komt het erop neer dat Phil Clark ( de eigenaar van fighteraces) denkt dat het de kleuren RLM 82 en RLM 83 moeten zijn. alleen heeft hij RLM83 op het moment niet op voorraad, net als RLM04, die komen beiden binnen een paar weken weer op voorraad.
dit zijn RLM 82 en 83:
rlm82.jpg
rlm83.jpg

ik had ook nog wat mooie fotootjes doorgestuurd gekregen van Phil, onder andere van een andere FW190D9, en een Ta152H die hij zelf gespoten heeft.
de Ta152H heeft ook RLm 82 en 83 als hoofdkleuren en daarom weet ik eigenlijk al dat deze niet kloppen. Ik denk dus toch dat het RLM 70 en 71 moet zijn. deze dus:
rlm70.jpg
rlm71.jpg

Hier een foto van Phil Clark's Ta152H:
152build14zo6.jpg

Nou Danny.

Een mooier voorbeeld kun je je niet wensen.
Wat kan die Phil bouwen!!!!!
Is voor mij wel 1 van de grote voorbeelden.
Links zal ik maar achter wege laten.

Ach Danny je hebt nog 147 dagen tot Oss de schaalmeeting.:confused:

Han.

Ik word echt schijtziek van het hele online-winkel gebeuren....
de canopy is nergens meer op voorraad, word dus zelf maken, dat is geen probleem, maar waar ik nu al twee uur op loop te zoeken is een online winkel die de cockpit kit o voorraad heeft en die paypal accepteerd voor internationale transporten, en die zijn er dus niet... door top-flite ben ik naar tower hobbies gestuurd, die accepteerden geen paypal, daarna op ebay gaan kijken, eindelijk gevonden wat ik zocht, acepteerde geen internationale orders in de ebay shop maar alleen op de hoofdsite, kom ik daar aan, accepteren ze geen paypal!!!!:evil::evil::evil:

kan ook nog, zie ik over een tijdje wel, heb ik nu even absoluut geen zin meer in..

ben begonnen met het maken van de mal voor de nieuwe cockpitkap, de oude gewoon even vol laten lopen met voegmortel met houtjes erin, daarna fplamuren en schuren, en een nieuwe kap vacuum laten trekken....

kan ook nog, zie ik over een tijdje wel, heb ik nu even absoluut geen zin meer in..

ben begonnen met het maken van de mal voor de nieuwe cockpitkap, de oude gewoon even vol laten lopen met voegmortel met houtjes erin, daarna fplamuren en schuren, en een nieuwe kap vacuum laten trekken....

De echte modelbouwer is wel een doorzetter Danny.:-D

Dus gaan met de banaan.:banana:

Mvg Johan

Back