Hi scalefans,
Om mijn doel te halen moet elk moment benut worden om te bouwen. Hierdoor blijft het verslag steeds
een beetje achterop. Toch weer even een vervolg.
Het voorbereidende werk alles schuren en ontvetten.
Alle metaaldelen geschuurd en in de primer.
Naast de voortgang van het project moet er ook lol blijven en vandaar dat je af en toe eens wat anders
moet doen. Iets wat het idee geeft dat je weer wat opgeschoten bent. Vandaar dat alle metaaldelen onder
handen zijn genomen. Alles werd geschuurd en ontvet, waarna alle onderdeeltje aan draadjes werden opge-
hangen om te worden gespoten. Later zijn er ook nog cocktailprikkers bijgekomen omdat de lucht van het verfspuitje de zaak nogal bewegelijk maakte.
Drogen na het spuiten.
Alle delen hebben twee lagen primer en twee lagen 2-k lak gekregen en daar moeten we het maar mee doen.
Vervolgens zijn ook de houten delen van de cabanestruts, de vleugelstruts en het landingsgestel aan de
beurt gekomen. Ook hier schuren en twee lagen 2-k lak met wat matteringsmiddel om aan te sluiten bij het
echte vliegtuig.
Houten delen in de “droogkamer”.
Nu was het weer de beurt aan een stuk bekleden en werd de cabane, die straks als eerste moet worden
bevestigd, onder handen genomen.
De bogen van de cabane vereisen speciale aandacht.
Niets nieuws maar de lipjes zijn onoverkomelijk in bochten.
Eigenlijk niets aan de plaatjes toe te voegen. Iedere modelbouwer (vliegtuigen) heeft wel eens een model of
een deel daarvan bekleed.
Nog even een poging tot ribstiching met de werkwijze van Ton.
Tussendoor blijven zoeken naar de beste manier om ribstiching te imiteren. Nu met lijmstrookjes over een op
de bekleding gelijmde draad. Best te doen, maar ik ben nog niet helemaal tevreden.
Duidelijk is dat er nog veel moet gebeuren.
Gelukkig kan ik zeggen dat jullie wat achterlopen in het bouwverslag, want anders kon ik het vlieg-
seizoen wel vergeten. Ik denk wel dat ik nog in de overuren moet om alles op tijd klaar te hebben en dan is
het nog maar de vraag of het vliegtuig helemaal af is. Dummymotor en andere details zullen wellicht nog een
beetje een ondergeschoven kindje zijn, maar ik doe mijn best.
Wordt vervolgd.