Bouwverslag van de Smit Hunter

Kleine update:

2 lessenaars naderen hun voltooiing, nog wat kleine toevoegingen en dan in de verf 8)

hunter57.jpg

Kleine lessenaar aan BK zijde achter

Hunter58.jpg

wordt vervolgd...

Gr Martin

Dankje Roland,

maar ik heb al gezien dat je niet te ver moet inzoemen dan zie je een hoop waarvan je denkt pfff volgens mij waren mij vingers te dik en het materiaal veeel te klein 8O :oops: maar goed strakkies met een beetje verf en achter vensterglas zie je dat niet meer :wink:

Gr Martin

wederom een kleine update:

De lessenaar met daarop de 2 radar schermen en de bedienings knopjes.
( diameter 0,5mm en voor de orde van grote )

normal_hunter60.jpg

De schaarlamp boven het buro met de telex.

normal_hunter59.jpg

Overigens Luit er past helaas geen ledje meer in :idea: is te groot en de lampenkap te klein :?

hunter61.jpg

Het orgineel.

Maar des al niet te min het lijkt toch aardig. Overigens het blok hout aan het schaal model is slechts een knijper :oops: :wink: :D

Wordt vervolgd..

Gr Martin :D

Fantastisch minatuurwerk gewoon 8)
Volg dit topic graag!

De boot zal ZEER indrukwekkend worden vanbinnen...

Bestaan er trouwens geen ZEER kleine ledjes voor die bureaulamp? Moet toch?!

Het blijft zowiezo mooi...

0.5mm diameter? Hoe heb je dan in godsnaam die knopjes gemaakt! 8O :wink:

Keep up the good work! :D :wink:

(Ooit ga ik zelf wel nog eens een sleper maken, met alles er op en er aan... maar nu nog ff m'n w3 tewater laten... :!: )

@ CC

ja hoor.. Er zijn mini ledjes van 1,5mm, maar het probleem is de de arm van de lamp. De spijltjes zijn slechts 0,5mm in diameter en een draadje daarlangs gaat haast niet omdat deze draad vele malen dikker is dan het spijltje.

Maar zo is het ook wel iets toch? ;) Er komt later verlichting in het plafond in de hoop dat je het wel kan zien! :wink: Waarschijnlijk met een vergrootglas. :D :D

De knopjes zijn van een stukje messing draad van 0,5mm afgeknipt en vlak gevijld en vervolgens middels pincettenwerk in de lessenaar gelijmd :wink:

@Martin '70

jahoor er zijn mini ledjes van 1,5mm maar het probleem is de de arm van de lamp. de spijltjes zijn slechts 0,5mm in diameter en een draadje daar langs gaat haast niet omdat deze draad vele malen dikker is dan het spijltje.
------------------------------------------
En de spijltjes zelf dan als geleider het is maar een idee He :idea: Mvg
Frederik :D :D

dan zou je de spijltjes als stroomdraad laten fungeren, alleen moet je dan alsnog 1 klein draadje plaatsen volgens mij. En de spijltjes moeten wel goed opelkaar zitten dan.

M-rk zei:
dan zou je de spijltjes als stroomdraad laten fungeren, alleen moet je dan alsnog 1 klein draadje plaatsen volgens mij. En de spijltjes moeten wel goed opelkaar zitten dan.
Dan heb je volgens mij pure KORTSLUITING
mvg
Frederik :D :D.

M-rk bedoeld de spijltjes als aanvoer, en een draad als retour (of andersom, natuurlijk).
Je zou wire-wrap draad ("apenhaar") kunnen gebruiken. Dat is idd zo dik als apenhaar, dus aardig op schaal :)

@fbortel
Hij heb toch twee spijltjes :roll:
Of mis ik nu iets :?:
En een ledje heb toch twee aansluitingen :wink:
mvg
Frederik :D :D

Weet je wat het is.. de gehele lamp is messing, dus dat wordt 1 geleider m.a.w ik heb een tweede nodig om het ledje te laten branden en die moet dan buitenom dus kan niet beide spijlen als geleider gebruiken.

Maar des al niet te plus ga ik de uitdaging aan om er verlichting in te krijgen :wink: Ik heb in middels als een ledje wat klein genoeg is en heb even zitten brain stormen over de tweede geleider en ik denk dat ik het weet. Men neme draad van een spoel deze lijkt ongeisoleerd, maar er zit een soort van schellak overeen als isolatie en deze draadjes zijn flinter dun.
(Er kan alleen niet meer handsfree gebeld worden in de auto. :roll: oortelefoontje gesloopt. Maar... we hebben toch alles over voor de modelbouw?? :wink: 8) )

Ik ga even een nieuwe lampenkap maken met hopelijk als eind resultaat een brandende buro lamp 8O :D

Gr Martin

Jeetjuh..... ik ben bijna bezig met micro (of nano) modelbouw 8) :wink:

Maar met een beetje pruts en pincettenwerk en een 8O ( loep ) is het dan toch gelukt. Ook de telex tafel heeft straks een burolamp met verlichting tot zijn beschikking.

normal_hunter62.jpg
normal_hunter63.jpg

Ik heb gelijk het formaat van de knijper maar aangepast :wink: ( schaal 1:3 ) :D

Wordt vervolgd...

Verdorie... Heb ik vandaag net een nieuwe bril gekocht omdat ik de kleine dingetjes niet meer zo goed zag, is ene Martin bezig met sadomasofriemellampjesfrutselmodelbouw... 8O Zie ik wéér niks!
Terug naar de opticien...

Complimenten Martin! Ehhh.... je hebt er toch wel een spaarLEDje ingezet hoop ik?

hallo

als nu die gsm eens had gesloopt
daar zitten onder of naast het display heeeeeeeeeel kleine lampjes die op 1.2 volt werken

groeten raf

hallo ,

een vraagje ivm die zekeringhouders :

heb je die ergens los kunen kopen of heb je die gesloopt uit autowrak ?

was er ook naar op zoek maar lokale electronicawinkel had ze niet ,enkel "zwevende zekeringhouder" waarin van die glaszekeringen passen)

groeten

hallo

penneman als je naar een auto onderdelen shop gaat die kunnen je zeker helpen

hier zijn ze dus wel te krijgen zelfs met een rubberen afsluitdopje er op

groeten raf

ps waarom een zekering plaatsen ?????

Back