Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De inhoud van zo'n spuitbus koelt als gevolg van het spuiten zeer snel af, daarom heeft beginnen met wat over-warmte best zin.
Als je een douche hebt met thermostaat kraan is 40 graden geen probleem... ;-)
Elders heb ik gelezen dat de verdraaiing al "in het profiel verwerkt is". Daar dat zie ik niet in het profiel. De koorde loopt keuring horizontaal.
Kan iemand hier duidelijkheid over geven?
Uitleg bij het verhaal van Rick (ik was er tegelijk mee bezig):
Ik doe op dit moment een testje met Bison alleslijm om stukken schuim aan elkaar te lijmen.
Drela beschrijft een methode waarin het schuim al voor het baggen wordt doorgesneden. Voornaamste reden hiervoor is de scharnierranden te glassen om zo een veel sterker scharnier te krijgen en de delen torsiestijver te maken:
http://www.charlesriverrc.org/articles/supra/all PDFs/hinges.pdf
Dank voor de adviezen. Voorlopig weer genoeg stof tot denken.
Handig zo'n forum om buiten je denkkader te treden. Al weken ben ik aan het puzzelen om de temperatuur in m'n bouwhok zo hoog mogelijk te maken om de epoxy sneller te laten uitharden.
En dan het advies om er maar even een koud hok van te maken!
Briljant!!!
![]()
![]()
Mijn 2 centen bijdrage,
Beste verwerkingstemperatuur toch tussen 20 en 25 graden Celsius. Bij deze temperatuur is de hars (juiste type) en verharder lekker dun en vloeibaar, dringt goed in de weefsels. Bij 10 graden is het nogal stroperig.
Te snelle uitharding kun je voorkomen door het harsmengsel na menging uit te gieten op een plastic ondergrond. Laat je dit in je mengbeker zitten dan dan kan de warmte die ontstaat tijdens het uithardingsproces niet weg en versnelt zich het proces van uitharding.
Henk