Van de elektrische deken, een nuttige tip, weer terug naar het bouwverslag.
Zoals al geschreven had ik het scharnier van het richtingroer gesneden. Het resultaat staat hieronder.
Met wat meer details. Dit zo laten heeft waarschijnlijk tot resultaat dat op termijn het scharnier los raakt van de foam.
Dus maar eens gekeken hoe precuren werkt.
- Ik heb een stuk Mylar van ongeveer 500x100mm;
- Spuiten met de gele Action verf;
- Verf 24 uur laten drogen;
- Een strook bakpapier van 500x100mm licht inspuiten met Action (of Bison) spuitlijm;
- Bakpapier op glasdoek leggen en rondom uitknippen en snijden; voorkomt vervorming c.q. scheef trekken van het glasdoek;
- Glasdoek op het bakpapier met epoxy inrollen;
- Glasdoek met bakpapier op de Mylar;
- Bakpapier verwijderen;
- Dit tussen twee gladde platen gewikkeld in huishoudfolie 48 uur met gewichten er op laten drogen. Ik heb GFK platen genomen;
En dat geeft een vliesdunne laag te gebruiken om delen foam in te dekken.
Werkt verbazingwekkend goed.
Ondertussen heb ik alle benodigde snijmallen getekend. De juiste tipverdraaiing zit er in. En allerlei hulpprofielen voor de kabelgoten en vleugelpennen. Aansluiting op de romp is ook uitgewerkt. Deze week kan alles gefreesd worden. Wat dit model moet geven.
Het is de bedoeling om twee eSupra's te bouwen. Een voor mijzelf en een voor een clubgenoot. Daarvoor zijn twee rompen en staartbomen besteld. Zelf ga ik voor de Supra pomp
Fuselage set #131 waar dus een stuk van de neus af moet. De ander wordt met de elektroromp
Fuselage set #132.
Gisteren zin de rompen gearriveerd. Ter vergelijking hieronder de twee te samen.
Om het verschil in grootte c.q. breedte te laten zien hieronder een foto van de elektro romp met daarin ter illustratie een 2200mAh lipo pakket.
En de Supra romp.
Daarnaast nog een foto van de Supra romp op de tekening van het "oermodel" van Drela.
Ik heb ondertussen ook een spuitbus Bison lijm gescored. Ik kan bevestigen dat de foam delen hiermee, in tegenstelling tot met de Action spuitlijm, uitstekend aan elkaar te lijmen zijn.