Bouwverslag van een "Lavochkin La-7" met stermotor.

Oef, mooi draadje om in de gaten te houden. Ikzelf wil een 50cc 5cilinder ster motor kopen van Saito (is nog redelijk betaalbaar gehe). Moki wordt zo duur en groot gelijk :(

@ Henri: nee hoor, ik vind bouwen leuker als het vliegen .. hoe vreemd dat ook klinkt.
@Rheli: nope ik weet het nog steeds niet ... zal de toestellen uit het lijstje met foto en al eens onder elkaar zetten .. wellicht maakt dat het wat gemakkelijker.
@Spike: Geen idee wat erin ga komen, zal afhankelijk van de grote zijn , zit wel aan een Moki te denken. Dat zal een van de vragen zijn als ik weet welk model het gaat worden....
@scaleflying4life: ik wil er een intrekbaar landingsgestel onder

@Spike: Geen idee wat erin ga komen, zal afhankelijk van de grote zijn , zit wel aan een Moki te denken. Dat zal een van de vragen zijn als ik weet welk model het gaat worden....

Grappig, ik ga het juist andersom aanpakken. Eerst een motor kopen en daar een kist omheen bouwen :)

Ik bijna hetzelfde .... eerst (in gedachte) een motor kopen en daaromheen een toestel bouwen , ipv eerst het toestel bouwen om dan maar te kijken welke motor erin past.

.... eerst (in gedachte) een motor kopen en daaromheen een toestel bouwen

Niet te groot beginnen te denken:

gasparing24nn.jpg

18 cylinders - 0,43 cc totaal......

Die achterste vind ik wel wat hebben , maar die voorste ......:nooo: Maar beide gaan het niet worden...

De Huhges H1 racer laat wel het meeste van de motor zien.
Rest is nogal verstopt vind ik persoonlijk.
Maar er zitten ook mooie toestellen tussen.

Johan.

Vind zelf de bearceat altijd waanzinnig mooi om te zien. Bedenk wel eerst even goed wat voor radial je wilt. Radials zijn altijd zwaarder en leveren minder vermogen dan hun 1 cilinder varianten. Als voorbeeld een saito 325r5 heeft 50cc maar is maar net voldoende voor een 2m kist en die moet dan ook licht gebouwd zijn.

Back