Bouwverslag van een zeemeeuw(gemotoriseerd)

Tja, dat is acrylverf. Ongeveer iedere verfproducent maakt wel acrylverf.
Ik wilde graag een spuittechniek gebruiken, acryl is ook in spuitbussen te krijgen, maar toen bleek dat daar iets was toegevoegd dat wél invrat in het depron.

Ik heb een stuk of tien oude spuitbussen staan met allerlei kleuren. Ik heb ze allemaal geprobeerd op een stuk depron, en er was maar één merk dat de depron niet oploste. Ik zal van de week eens kijken of ik dat merk nog kan krijgen. Of ik ga naar de Gamma...
(Ik heb er geen haast mee, ben toch een beetje druk op het moment, ben mijn huiskamer aan het schilderen; niet met een spuitbus, en het is ook geen depron...)

Ik had vanmorgen even wat verf gehaald bij de Praxis.. ik vond daar een rek met allerlei hobby spul met gewone acrylverf en ook wat spuitbusjes met "universele verfspray" van 't stilleven.(www.stilleven.com) In allerlei kleuren, verfbusjes van 150ml voor een euro of 5.

Ik heb vandaag even een proefstukje gespoten en het ziet er helemaal goed uit...

Overigens heb ik ook weer even mn airbrush tevoorschijn gehaald.. ben blij dat je 'm niet had geleend want de compressor gaf na 2 minuten de geest...:(

Maarten

Toch niet zo moeilijk.

Ik neem een klein verfspuitje doe er wat Talens verf in verdund met wat water en je kan het prima spuiten.

Groeten Bastiaan

Hallo allemaal,

Echt een leuk ontwerpje. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij ook
de tekening via PB te sturen.

Alvast bedankt.

GrTz Jasper

Even dit draadje wakkerschudden...

Mijn Lara heeft maandenlang stilgelegen, deels vanwege een verbouwinkje hier, deels omdat er nog twee andere modellen ook halverwege stagneerden, en deels omdat ik geen spuitbusverf kon vinden die Depron niet oploste. Uiteindelijk heb ik gespoten met een verf die het wél oplost, maar als je het dunnetjes doet dan loopt het wel los... op een paar plekken is het depron toch nog gaan bruisen, nou pech gehad.
Was-ie helemaal klaar, bleek de motor de verkeerde kant op te draaien en de draadjes waren nogal kort dus de stekkers zaten in het vooronder en ik kon er niet bij. Heb ik een luik moeten snijden in z'n wang om de pluggen te wisselen...

En nu is-ie klaar om te vliegen. Misschien vanmiddag wel, mijn club heeft nieuwjaarsreceptie... ik mis alleen nog één klein gegeven...
Waar moet het zwaartepunt zitten?! In de bouwinstructie staat dat dat bij de "Holm" moet zitten... maar de Holm zit helemaal vooraan in de vleugel. Dus dat lijkt me niet helemaal fijn...

Wie heeft zijn Lara vliegend en kan me gauw nog even vertellen waar het zwaartepunt moet?

Dan ga ik gauw nog even een fotootje maken (voor hij in puin ligt...)

Laatst bewerkt:
Nou dit is 'm dan. 'k Weet nog niet of het vliegen wordt vanmiddag...

67574b49c304113dc.jpg

67574b49c304699e9.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, hij heeft nog niet gevlogen...
Een paar clubleden hebben wel gevlogen. Maar om een maiden te doen in enkeldiepe sneeuw (en het sneeuwde nog zachtjes ook), met een toestel waarvan ik ernstig twijfel aan de zwaartepuntsligging...
(hoewel, het crasht lekker zacht natuurlijk...)
Ik heb het even uitgesteld en hoop nog van iemand uitsluitsel over dat zwaartepunt te krijgen!

zwaartepunt op de tekening klopt perfect, de mijne vliegt prima.

je meeuw is erg mooi geworden, als die zo goed vliegt als dat die eruit ziet dan lijkt het me geen enkel probleem.

met landen moet je niet te snel het gas helemaal dicht doen, de meeuw zakt dan erg snel naar beneden, dus een beetje met een draaiende prop dalen, 1/4 gas is prima en vlak voor de landing het gas dicht.

succes.

(wanneer doen we een meeuw meeting?) :mrgreen:

Dankjewel Gerard.
Dus het moet echt bij de Holm zitten... merkwaardig toch. Ten opzichte van de vleugelknik is dat weliswaar niet helemáál vooraan de vleugel, maar het is zeker niet de klassieke 1/3 koorde. We zullen zien, als dat witte spul een beetje weg is.

. We zullen zien, als dat witte spul een beetje weg is.

Ik kan je verzekeren dat je geen betere omstandigheden kunt hebben bij je maiden als met sneeuw.
Een zachtere landing kun je niet krijgen.
Mijn Lazy Bee heeft maar weinig schade (prop kapot en wielen los) dankzij de sneeuw.
Zonder sneeuw had ik hem zeker bij elkaar kunnen harken.
Zal ook wel aan mijn vliegkunsten liggen!
Volg jullie draadje ook en ben benieuwd.
Succes
Ton

Ja hij is heel mooi... maar degene die dat gemaakt heeft kon denk ik ook gewoon goed tekenen. Heel anders dan ik dus... ik moet trucs verzinnen.

Ik heb hem ook klaar voor de maiden, maar twijfel aan de CG, vind hem nog steeds nose havy.
Gisteren in de hand met de wind laten spelen, maar zodra de wind afnaam viel de neus als een baksteen naar beneden.

Wat denk jij ervan Bart?

Nou ja, dat is normaal... dat doet ieder model. Geen snelheid t.o.v. de lucht meer > duiken. Vliegend betekent dat dat-ie weer snelheid opdoet om mee te vliegen.
Als het weer een beetje deugt probeer ik het gewoon, de 3S lipo tegen het hoofdschot aan (onder de voorrand van de vleugel).
Ik weet niet wat je vliegervaring is... maar geef hem een flinke horizontale zet als je 'm opgooit.

CG volgens tekening is goed, daar vliegt LARA prima mee.
het is van nature geen superzwever maar vliegt wel goed.
even het neusje in de wind houden is geen vergelijk met vliegsnelheid.

Back