Bouwverslag Venture 60 (Scratchbuild)

vanwege die "prop aan de grond" heb ik mn landingsgestel verhoogd..
Da's dus verstandig... Ik heb de oplossing nog niet. Dit landingsgestel is een beetje een special ivm zijn vorm en van hard "aircraft grade" aluminium. Ik ben bang dat het scheurt als ik het buig.

Maar mooi gevlogen! Ook prettig dat het motortje nu mooi blijft lopen
Het motorretje is een plaatje! Loopt mooi, constant enkel een beetje hoog stationair.

grt,
Arthur

Hebben ze een oplossing voor... 'grotere wielen'...
Met zoveel power op de bok zal je van de drag niet zoveel merken.

Ik heb ook grotere wielen voor onder de Rascal. Wegens 14" propje.
Smalle vintage style... rolde als een tierelier over de hobbels... paste zowaar in de wielkapjes... na wat schuurwerk...

Mooi filmpje!

Gr Bas

Hebben ze een oplossing voor... 'grotere wielen'...
Met zoveel power op de bok zal je van de drag niet zoveel merken.
Goed idee Bas! Ik geloof niet dat ik veel ruimte in de wielkappen heb, maar ik ga het zeker uitzoeken.

Mooi filmpje!

Gr Bas
Dank!. Wat je met een keyfob camera (808 #11), een baseballcap van de werkgever, een beetje klitteband en iMovie allemaal niet voor elkaar kan krijgen!

Da's dus verstandig... Ik heb de oplossing nog niet. Dit landingsgestel is een beetje een special ivm zijn vorm en van hard "aircraft grade" aluminium. Ik ben bang dat het scheurt als ik het buig.
grt,
Arthur

Bruce Tharpe verkoopt op zijn website ook hogere landingsgestellen, eigenlijk bedoeld voor elektro met grotere prop.

Freek

Eventjes de grasmachine vervangen mag toch?

Heb je een zwaardere motor, ook grotere prop, lijkt het landing gestel te kort.
Geen spectaculaire zaak hoor.
Is al bekend vanaf de beginjaren toen men een model vanaf de grond liet opstijgen, het gras is niet aan schaal gebonden, net zomin als water, heb ook al een groene prop gehad aan de tippen, doordat deze rustig het gras had gemaaid.
Zou zeggen: no worry, gewoon vliegen.

Johan.

Yep! Recent Kaos 60 ARF (Meuk-O-Matic special dork edition) van Tower Hobbies geïmporteerd. Kostenverdubbelaar.... Beter zelf kunnen bouwen... zo slecht als die rommel wordt uitgeleverd...

Knetters.... wat is die Venture toch mooi!
En al weer 5 jaar gelee... wat gaat de tijd toch snel!

Laatst bewerkt:
Yep! Recent Kaos 60 ARF (Meuk-O-Matic special dork edition) van Tower Hobbies geïmporteerd. Kostenverdubbelaar.... Beter zelf kunnen bouwen... zo slecht als die rommel wordt uitgeleverd...

Knetters.... wat is die Venture toch mooi!
En al weer 5 jaar gelee... wat gaat de tijd toch snel!
Yep! vliegt nog steeds als een malle! Heb dr nog zeker geen spijt van!

Hier is de mijne:

aad.jpg

Mijn meest perfecte vlieger. Ik kan er eindeloos mee rond cruisen. Bijna alle aerobatics zijn er mogelijk mee. Fijn toestel zonder rare fratsen. En een feest om te bouwen. Dit is de mooiste kit die ik ooit gezien heb. Wel duur maar zonder meer elke cent waard. Het hout is het mooiste wat ik ooit gezien heb. Zo keurig op maat gemaakt alles.

De keerzijde is wel dat het gewoon een dure kit is zeker met transport en invoerrechten. Ik was kwijt 249 dollar inclusief transport, dat is ongeveer 199 euro +21% BTW +17.50 inklaring is totaal een kleine 260 euro. Vergelijk je hem dan met een Sig fourstar 60 bij de Waalwijkse winkel waar ie 225 euro kost dan vind ik het prijsverschil nogal meevallen.

Het is en blijft een heel goed vliegtuig!

Laatst bewerkt:
Back