Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Freek,Vraagje: je hebt het vast al ergens gemeld, kan het zo gauw niet vinden, maar hoe kom je aan de canopy & wheelpants? Thx
Freek
Freek,
Brave Hendrik als ik ben heb ik de tekeningen gekocht bij BTEmodels.com als PDF, maar heb ook de canopy en de wheelpants daar gekocht zodat ik die niet zelf hoefde te maken. Waren binnen een week vanuit de States binnen.
Overigens zag ik op de website van BTEmodes.com dat er weer Kits van de Venture 60 beschikbaar zijn!
grt
Arthur
Haha, Niks mis met Brave Hendrikken!Brave hendrik ben ik ook hoor.
Een nobel streven!Bovendien zou ik het zonde vinden als het aanbod van kits nog verder af neemt. Beetje sponsoring van het kitbouw gebeuren kan geen kwaad vind ik.
Ik kan niet wachten! Wel moet de motor nog helemaal ingelopen worden en afgesteld. Eerste vlucht verwacht ik ergens in de Lente...Ben erg benieuwd naar je vliegervaringen, denk dat het een fijne all day flyer kan zijn.
Tja, Bas, Echt warm was het niet... Volgens de variolog (ik heb ook nog even een zweefvluchtje met de EON 600 gedaan) was het tussen de 5 en 8 graden (donkerblauwe lijn)... De gevoels-temperatuur zat echter diep onder 0 (en voordat die zwever weer een beetje beneden is...)Mooi, mooi, mooi!
Maarrrrr eh... dat dauwtrappuh... da vin'k ik maar niks... brrrrr
Hup snel minimaal 14 graden...
Groet Bas
Ligt in de schuur. Te koud in de schuur om m uit elkaar te halen... Ik denk dat hij afsloeg omdat ie niet blij was met 15% nitro... (verkeerde tankje gebruikt met tanken...)hoe is het met de motor van de trainer, geen gekke dingen tegengekomen?
Sorry, was een mislukte poging tot humor. Er zit uiteraard geen Olijfolie in. De winkelier in Waalwijk heeft wat extra wonderolie bij gevoegd ivm het inlopen van het motortje. Verder is het standaard 5% Nitro brandstof.Olijfolie?... Weet wat je zegt... beter van niet.
Ik verwacht geen gekke dingen. Inderdaad misschien een plugje o.i.d., misschien dat ie iets te arm stond en iets warm is gelopen... we gaanhet zien!Trainermotor overleeft 15% nitro wel. Kan de plug zijn. Standaard tweetakt loopt prima 0-5% nitro.
Te hete plug
De plug is TE heet als je pre-ignition (voorontbranding) krijgt.
Dit klinkt als een metalen rammel in de motor (pingelen).
Normaal gesproken zet de dan de naald vetter totdat dit weg is.
Als je plug te heet is heb je de volgende symptomen:
• Stel je hem goed af, dan loopt hij te mager
• Loopt hij niet meer te mager, dan heb je geen power
Dit is de indicatie dat het ontbrandingstijdstip niet goed is.
Zet er een koudere plug in en doorloop de gehele instellingscyclus opnieuw.
Te koude plug
Een te koude plug is moeilijker te herkennen maar er zijn wel symptomen:
• Motor verliest toeren zodra de gloeiplug van de spanning (powerpanel) wordt gehaald
• Motor loopt rauw en komt niet lekker op toeren
• Motor heeft de neiging snel uit te vallen