Joris,
Overzichtelijker kan ik het niet maken, foto's zeggen ook niet alles, en als je dat met een filmpje kan aanvullen is dat mooi meegenomen.
Ik schiet maar tergend langzaam op met de werkzaamheden en loop tegen alle dingen aan die in het verleden maar half waren opgelost.
Aangezien ik werk met een persluchtsysteem heb ik een "open" verbinding met buiten die wordt afgesloten met een drijver.
Hiervoor gebruik ik een soort opvangsysteem om druppels water op te vangen die door de compressor worden opgezogen de boot in.
Eerst heb een soort sensor gebouwd in een buisje tegen het spatten voor water, waardoor je valsalarm kunt krijgen, deze wordt met een clip in de grotere houder geschoven.
De sensor is gekoppeld aan het watermeldsysteem in de boot, en doet hetzelfde als de sensoren onderin de boot.
Zo ziet het samengevoegde deel eruit, de sensor steekt ongeveer 1/3 het opvanggedeelte in, ik heb een buisje vastgesoldeerd om de draad te begeleiden zodat de sensor niet omtrekt.
Dit is dan het totaalplaatje onder de luchtinvoer voor de compressor, het systeem heeft twee functies, allereerst om ingezogen water op te vangen, en om te voorkomen dat als de drijver de boel niet afsluit de boot volloopt met water.
Mocht het opvanggedeelte vollopen dan activeerd de sensor het watermeldsysteem, deze stuurt direct de luchtklep voor stijgen open waarmee voortijdig "afzinken" van de boot wordt voorkomen.