Ik heb het balanssysteem vastgezet op de onderplaat, en ga nu verder met de rest van de bouw, kwam er tijdens het testen achter dat het torpedosysteem eigenlijk een soort beveiliging nodig had tegen storingen.
Had tijdens testen de antenne op de zender er niet op zitten, gevolg, vier torpedo's die door de hobbykamer schoten.
Als oplossing hiervoor heb ik een vertraging van 4 a 5 sec ingebouwd voordat het systeem actief wordt, meer om te voorkomen dat tijdens een storingspuls de torpedo's er vandoor gaan.
Druk bezig de luiken terug te zetten met de onderdelen die erop vast zitten, hier de luchtdoorvoeren van de voorste peroscoop.
De opzet van het antenne mechaniek zit ook weer op de boot, moest wel de doorvoer aanpassen, want deze was nog niet waterdicht en slechts geplaatst om te zien of het wilde werken.
Nieuwe O-ring op maat gemaakt, de oude zat niet strak genoeg en liep er soms vanaf, nieuwe doorvoer rechtsboven met glijlager van brons en keerringafdichting, het wieltje kan eraf gehaald worden door de borgbout los te nemen.
Dit is hoever ik tot nu toe ben, voorste peroscoop moet er nog op, kan ik eindelijk het bovendek terugleggen en kijken wat daar nog allemaal moet gebeuren.
Het uit elkaar nemen en opbouwen voor onderhoud is hiermee wel zo'n beetje aan het einde gekomen.