Hoi Allemaal,
@F.van.Gent, dat is dus juist het gekke, het vet loopt bij de schroef naar buiten. Helaas zijn de schroefassen die bij de bouwdoos zitten niet gelagerd. Daar komt dan nog bij dat de gaten in de schroefaskokers groter zijn dan de schroefassen zelf. De schroefassen zijn exact 4mm en de gaten in de schoefaskokers 4,5mm denk ik (heb ik nog niet kunnen meten, ik krijg de schuifmaat er niet tussen

).
@Jan Vos, dat heb ik op precies dezelfde manier gedaan, ik heb alleen kogellagervet gebruikt in plaats van het vet wat jij noemt. En dat ringetje ga ik binnenkort plaatsen.
Vandaag nog even tegen een raar verschijnsel aangelopen, op het plankje waar de servo nu zit was nog genoeg ruimte dus die ruimte maar eens benut. Ik zocht nog een plaatsje voor de zekeringen van de snelheidsregelaars/motoren en de aan/uit schakelaar en laten die daar nu precies passen

. De hele boel aangesloten en getest.......................
Alles werkte naar wens totdat ik voor proef één van de zekeringen uit de houder trok. Tot mijn grote verbazing bleef de motor gewoon doorlopen 8O . Pas toen ik ook de andere zekering uit de houder haalde stopte de motor. Mijn stroomkring schema nog eens goed nagekeken en geen enkele reden kunnen vinden waarom de motor bleef lopen. De bedrading maar eens nagelopen en ook die was in orde.
Wat bleek ik had de zekering op de min aangesloten, in eerste instantie leek me dat dat helemaal niets uit maakt, maar dat maakt wel degelijk uit!! Waarschijnlijk is de min in de regelaar overal aan elkaar geknoopt. De min werd wel onderbroken door de zekering maar had meteen een alternatieve route gevonden, via de min van de servokabel van de regelaar naar de ontvanger en weer terug via de servokabel van de andere regelaar naar de accu! 8O Dat is dus de reden dat de motoren pas stopte met draaien nadat beide zekeringen eruit waren :? .
Laat dit dus een wijze les zijn voor iedereen;
:teacher: Zekeringen voor een snelheidsregelaar altijd op de plus aansluiten. :teacher:
Als je de zekering tussen de motor en de regelaar zet maakt het natuurlijk niet uit.
Groetjes Danny.