Hoi Allemaal,
Wederom bedankt voor de reacties, de schroeven zijn dus wel afgetopt :? . En jullie raden het waarschijnlijk al....... dan krijgt mijn Walcheren ook afgetopte schroeven.
Dan komt er metteen een probleem om de hoek kijken, de plastic straalbuizen die bij de Smit Nederland geleverd worden. Er mag niet al te veel ruimte tussen de schroef en de straalbuis zitten, ik wil ongeveer 1mm tussen de schroef en de straalbuis hebben (de schroef is dus 2mm kleiner dan de binnenkant van de straalbuis). Maar........ die plastic straalbuizen lijken mij daar niet helemaal geschikt voor. De kunstof straalbuizen buigen namelijk helemaal door als je er tegen drukt. Als de straalbuis dus een beetje indeukt met een draaiende schroef krijg je gegerandeerd problemen. Gelukkig levert Aquadutch aluminium straalbuizen en ik ben dus ook van plan die te gebruiken.
@ron alders, volgens mij is de Walcheren (ex Smit Frankrijk) de enige die is voorzien van blusmonitoren, maar ik heb nog nergens foto's kunnen vinden van de Smit Duitsland waarop duidelijk is te zien of er wel of geen blusmonitoren op het dak staan. Wel zag ik dat de radar op de "originele" plaats staat, dus ik vrees dat ze er inderdaad niet op staan :| .
Groetjes Danny.