Bouwverslag Willem Ruys - schaal 1:100

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Bismarckbouwer, 14 feb 2009.

  1. Onno Heesbeen

    Onno Heesbeen

    Lid geworden:
    12 okt 2010
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Eindhoven
    Super verslag Jan, geweldig schip de WR en ook als Achille Lauro in haar tweede leven. Ga het verslag eens goed op mijn gemak lezen.

    Gr Onno
     
  2. willem Ruys

    Tot op heden geen sirenes gehoord. Waarschijnlijk is de ontvreemding nog niet ondekt.

    Inderdaad en vlaggenmast voor een schijnwerper is ook niet snugger, niet eens aan gedacht. Maar heeft bij toch nog een andere funktie.

    Vandaag de laatste vrije dag, en dan breekt de drukke decembermaand aan.
    Maak mij er toch wel een beetje druk om. Pijn in de buik verraad dat ik zeer gespannen ben. :help:
    Maar goed, zal wel weer overgaan.

    met vrindelijke groet
    Opa jan

    deel 25
    www.willem-ruys.nl
     
  3. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Hadden we als kind ook al als we naar de Efteling gingen, Jan. Probeer er maar een sprookje van te maken, en laat het spookhuis links liggen.

    Groet,

    Ad
     
  4. koentjuh1990

    koentjuh1990

    Lid geworden:
    11 jun 2008
    Berichten:
    998
    Locatie:
    Petten
    Hoi Jan,

    Succes met je drukke decembermaand!

    En ook mijn complimenten over het schip!
     
  5. Onno Heesbeen

    Onno Heesbeen

    Lid geworden:
    12 okt 2010
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi Jan,

    Hier een illustratie die ik in opdracht voor een klant heb gemaakt van het schip tijdens haar Achille Lauro dagen.

    Veel succes met de verder bouw.

    Onno

    [​IMG]
     
  6. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
  7. Onno Heesbeen

    Onno Heesbeen

    Lid geworden:
    12 okt 2010
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi Jan,

    Herinnerde me zojuist dat ik nog deze foto’s had van het WR model in de foyer van het Maritieme hotel in Rotterdam. Ben verliefd geworden op dat model toen ik het voor het eerst zag. Als ik in de buurt ben ga ik altijd even binnen kijken (en natuurlijk een bakkie doen in het cafe)

    Had deze foto’s gemaakt voor als ik zelf een keer een model van de WR ga maken.

    Laat even weten als je de plaatsjes bewaard hebt, dan kan ik ze weer van mijn webruimte afhalen.

    Gr, Onno
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2010
  8. Website en foto's

    Effe tussendoor,

    Ad, ik heb contact gehad met de persoon van de website.
    A; hij heeft de willem-ruys verkocht!
    B; hij had hem niet zelf gebouwd.
    C; hij zag er wel heel anders uit als die van mij.

    Otto,
    Bedankt voor de foto's, ik heb ze opgeslagen, dus je kunt ze verwijderen.

    Vrijdag weer naar de efteling en zaterdag naar de plaatselijke tentoonstelling. Het was heel leuk op de efteling, en de catering, verzorging, was meer dan goed.

    Groeten
    Opa jan
    www.willem-ruys.nl
     
  9. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Jan, dat vond ik ook al. In de schipperskroeg had ik ook al gezegd dat ik hem zo "druk" vond. Misschien wel door die stellages voor zonnetenten(?), maar ook de gangboorden waren zo "vol". Ik kon het niet echt plaatsen, maar mooi kon ik het niet vinden.

    Groet,

    Ad
     
  10. P. Burghoorn

    P. Burghoorn

    Lid geworden:
    17 feb 2008
    Berichten:
    1.366
    Locatie:
    Halderbergen
    @Ad,

    Niet alleen het "drukke" mankeert eraan. De gehele verhoudingen van de opbouw deugen niet en ook het afwerkingsniveau is minder als van jullie (Jan en jouw).

    Groeten Paul
     
  11. Onno Heesbeen

    Onno Heesbeen

    Lid geworden:
    12 okt 2010
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Eindhoven
    Inderdaad een druk schip, lijkt meer op een omgebouwd levend vee transportschip.
    Details hoeven voor mij niet altijd op een model, als de proporties en verhoudingen maar kloppen
     
  12. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Beste Jan,

    Gefeliciteerd, ik hoop dat je een prettige dag zult hebben.

    Ben je trouwens al wat hersteld van het Efteling "geweld"? Ik hoop dat je weer hard aan het bouwen slaat, en kijk uit naar je eerstvolgende verslag.

    Groet,

    Ad
     
  13. daar is ie weer, Bolke, Bolke, Bolke de Beer

    Beste mensen
    Ik ben weer boven water.
    Het verblijf op de Efteling, daarna hier in het dorp en weer de Efteling is een leerzame tijd geweest. :rolleyes:
    Op de eerste plaats zal ik het vervoer van het schip beter moeten regelen.
    Tijdens het in- en uitladen is veel van de subtiele opbouw gesneuveld.
    Ook op de Efteling is niet te voorkomen geweest dat
    kindervingertjes :eek:nweer: sneller waren dan mijn verzoek om er niet aan te komen.
    Trapjes, figuurtjes en verlichting heeft het moeten ontzien. :(

    Ook mijn systeem om de verlichting van dek naar dek door te schakelen was een werkelijk drama.
    Ik had hiervoor stekkertjes gebruikt waar ik stickertjes op geplakt had.
    De stickertjes gingen er in de loop van de tijd af, dus op het laatst stond er nog maar weinig verlichting aan.
    Toen de stickertjes er nog op zaten was ik 1,5 uur bezig met het doorschaken van 3 dekken.
    Intussen heb ik na 19 uur werken weer het meeste hersteld. Alle losse stekkertjes zijn vervangen door pc connectoren. Dus één heel dek per connector. Dan het dek daaronder een grotere connector waar het bovenste dek en het huidige dek aan vast zitten. Deze uitbreiding gaat door tot een connector met 50 aansluitpunten. Daarna begint weer een nieuwe reeks en dit systeem werkt snel en goed. :p
    Als ik straks (over de nodige weken weer met een bouwverslag kom) zullen de foto's laten zien wat ik nu probeer leesbaar te vertellen.
    Ik ben blij dat het me nu is overkomen en niet in een later stadium, want dan was de schade en herstel tijd aanmerkelijk langer geweest.

    Avé, zij die weer gaan bouwen, groeten u van harte.

    Opa Jan
     
  14. koentjuh1990

    koentjuh1990

    Lid geworden:
    11 jun 2008
    Berichten:
    998
    Locatie:
    Petten
    Hoi Opa Jan,

    Een triest verhaal.

    Maar is het niet beter om u model ten toon te stellen met een vitrine er om heen??
    Dan blijft iedereen er af:p

    Ben zeer benieuwd wat er gaat volgen!
     
  15. Luc Biemans

    Luc Biemans verslagschrijvers

    Lid geworden:
    15 okt 2008
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Nieuwerkerk aan den IJssel
    Hoi Jan,

    Wat ontzettend zonde. Niet alleen het model maar ook alle tijd die de reparaties kosten. Dat is nu precies de reden waarom ik mijn model niet op een show wil zetten. Ik ga liever varen en dan gaat er heel soms ook wel wat kapot maar dan ben ik meestal zelf de oorzaak en dat voelt toch minder erg.
    Luc
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2011
  16. we gaan weer

    Beste mensen,

    Na een lange stilte (te lang) ben ik weer boven water. De winteronderbreking was bekend. Dat daarna een ziekenhuisopname plaats vond, was mij onbekend. Ook dat heb ik weer overleefd.
    De lichamelijke conditie heeft een flinke knauw gehad. Dus meer dan per dag 1 uurtje bouwen zit er voorlopig niet in.
    Ik hoop met een paar weken weer een verlag klaar te hebben.

    met vriendelijke groet
    Opa Jan
     
  17. Stephan le Sage

    Stephan le Sage

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    978
    Locatie:
    Maasbracht
    Ik denk dat ik wel voor meerdere kan spreken als ik zeg, wij wachten geduldig af..het resultaat zal er niet minder om zijn :).
    Het zal voor u vast wel een beetje frustrerend zijn dat het maar bij een uurtje per dag blijft.

    Ik ervaar u als een gedreven man die rustig de hele dag lekker kan bouwen :)

    Beterschap en leuk weer wat te horen. Succes met het bouwen
     
  18. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Welkom terug Jan!!!! Niet forceren met weer opstarten, geeft alleen maar terugslag en ergernis.
    We laten ons verrassen, maar haast je niet.

    Groet,

    Ad
     
  19. Ad en Stephan

    Bedankt voor jullie opsteker, ik zal er mijn voordeel mee doen.

    groetjes Opa Jan
     
  20. deel 26

    Hallo brave bouwers,

    Eindelijk........ ik ben weer in de lucht. Maar de gezondheid laat te wensen over en een ziekenhuisopname heeft zijn sporen achter gelaten. Ook had Léon even heen tijd om de site bij te werken. Maar goed, uiteindelijk is daar dan toch weer een nieuw deel.
    Ik hoop dat u er allen weer van geniet.
    En..... op- en aanmerkingen zijn van harte welkom

    met een vriendelijk AHOY

    Opa Jan

    www.willem-ruys.nl
     

Deel Deze Pagina