voortgang bouwwerkzaamheden
Omdat het nog zeker 3 weken gaat duren voor léon de site kan aanpassen, even een tussenverslag in steno en zonder foto's.
Allereerst heb ik verlichting aangebracht in de romp, 72 ledjes zorgen voor verlichtte patrijspoorten. Niet allemaal, sommige passagiers maffen al.
Hierna heb ik mij gestort op het voordek, een hele berg bolders gemaakt voor voorplecht en achterdek. Mijn vrouw had nog een doosje met memospelden (dus gejat) kop eraf gezaagd en op een messing buisje van 3 mm doorsnede geplakt, 2 bolders op een ondergrond van PVC, zwart mat gespoten en zie, fraaie bolders. Daarna op de juiste plaats gemonteerd.
Hierna mij uitgeleefd op de ankerinstallatie, ook hiervoor weer spul "geleend" van mijn vrouw, te weten gordijnrolletjes, daar past precies de ankerketting tussen. De kettingrem heb ik gemaakt van hout, plastic en boutjes van de "brillenboer". De goot waar de ketting door loopt is van PVC. Alles keurig mat zwart en geplaatst. Dit alles is statisch, de echte aandrijving voor de ankers komt benedendeks.
Het Suezlicht is gemaakt van een oude balpen en een kraal (hoe kom je daar aan?). voor de verlichting is een lens ledlampje gebruikt en aangesloten op de centrale stroomvoorziening.
Hierna een vlaggenmast voor de Nederlandse vlag. In de top een ledje geplaatst, zodanig dat alleen de vlag word verlicht. De vlag is achter het Suezlicht geplaatst. (dus niet volgens tekening) maar de reden daarvoor komt nog wel.
Verschillende maten luchtkokers gemaakt, ook hier zijn balpennen ideaal voor. Wit gespoten en geplaatst.
Op het achterdek een trap aangebracht naar het sportdek 3e klasse, voorzien van twee lantaarns (niet volgens tekening).
Tot zover even bijgekletst
groeten
Opa Jan
www.willem-ruys.nl