daar is ie weer, Bolke, Bolke, Bolke de Beer
Beste mensen
Ik ben weer boven water.
Het verblijf op de Efteling, daarna hier in het dorp en weer de Efteling is een leerzame tijd geweest.

Op de eerste plaats zal ik het vervoer van het schip beter moeten regelen.
Tijdens het in- en uitladen is veel van de subtiele opbouw gesneuveld.
Ook op de Efteling is niet te voorkomen geweest dat
kindervingertjes

nweer: sneller waren dan mijn verzoek om er niet aan te komen.
Trapjes, figuurtjes en verlichting heeft het moeten ontzien.
Ook mijn systeem om de verlichting van dek naar dek door te schakelen was een werkelijk drama.
Ik had hiervoor stekkertjes gebruikt waar ik stickertjes op geplakt had.
De stickertjes gingen er in de loop van de tijd af, dus op het laatst stond er nog maar weinig verlichting aan.
Toen de stickertjes er nog op zaten was ik 1,5 uur bezig met het doorschaken van 3 dekken.
Intussen heb ik na 19 uur werken weer het meeste hersteld. Alle losse stekkertjes zijn vervangen door pc connectoren. Dus één heel dek per connector. Dan het dek daaronder een grotere connector waar het bovenste dek en het huidige dek aan vast zitten. Deze uitbreiding gaat door tot een connector met 50 aansluitpunten. Daarna begint weer een nieuwe reeks en dit systeem werkt snel en goed.

Als ik straks (over de nodige weken weer met een bouwverslag kom) zullen de foto's laten zien wat ik nu probeer leesbaar te vertellen.
Ik ben blij dat het me nu is overkomen en niet in een later stadium, want dan was de schade en herstel tijd aanmerkelijk langer geweest.
Avé, zij die weer gaan bouwen, groeten u van harte.
Opa Jan