Hallo iedereen.
De vorige maand heb ik natuurlijk weer het een en ander gedaan.
Wat heb ik nu gedaan:
-Hout aan romp geplamuurt.
-Servo's en ontvager plaatsen.
-Pompje voor de blusmonitors ingebouwd.
-Blusmonitors van Graupner aangepast zodat ze overeen komen met die van het schip.
-Alle bekabeling klaargemaakt voor de eerste echte testvaart.
-Een testvaart gedaan.
-Samen met mijn vader zitten te klungelen aan de snelheidsregelaar.
-Me dood geleerd zodat mijn examens goed zijn en ik een jaartje hoger mag.
De schroefas heb ik volgespoten met vaseline die ik eerst verwarmt heb.
Tegen het laatste spant heb ik ook 2 blokjes geplakt die met een vijs het plankje voor de servo's en de ontvanger vasthouden.
Uit het blokje dat je rechts ziet heb ik een groef gezaagd zodat je het op(rond) de kielbalk kunt plakken.
Op deze manier hoef ik enkel 2 vijsen los te draaien en het hele plankje gaat er uit.
Iets wat ik niet goed gedaan heb, ik heb de spanten maar laat geschildert en met de borstel kan ik niet op alle plekken komen, dus ik heb de achterkant maar vol siliconen gespoten.
Het plankje met de ontvanger en servo's.
In de boveste servo(behuizing) is het relais printje van Conrad ingebouwd.
De bruine servo daaronder hoort bij de motorregeling maar daar vertel ik later wel wat meer over.
En de rest spreekt voor zich.
Overzicht zonder accu's.
Zo ziet de punt er uit klaar voor de proefvaart.
De draden zijn nog een rommelboel maar dat is nog niet het definitieve resultaat.
Overzicht met accu's.
Ik weet het, de schroef is al aan het oxideren maar dat komt door het zout water.
Dit is de pomp die gebruikt wordt voor de blusmonitors.
Het is een membraanpomp dus die trilt heel hard.
De trillingen probeer ik op te vangen door de pomp met een spanbadje tegen een in maat gesneden schuimrubber te duwen.
De 'bakjes' waar de batterijen vast in zitten (de nog niet geschilderde houten onderdelen.
De bedrading is nog niet definitief, dus als je wat dingen ziet die niet zo horen (tape op sommige plekken), die worden nog veranderd en gefatsoeneerd.
Sorry dat ik geen foto's van de proefvaart heb maar die trek ik nog wel een andere keer.
Groeten Sam.