Zoo ook maar weer eens een update. De laatste tijd niet veel tijd gehad en dus wat langer over alles gedaan als ik eigenlijk gewild had maar ach ooit komt ze af.
Ik heb het achterdek gemaakt:
Een van de dekhuisjes op zijn plek gelijmd en het houten dek gelegd. Verder de verschansing gemaakt.
Hier zie je dat ik een beetje fout heb gemeten. Dit wordt het stuk waar de sleepkabel uitkomt. Het staat scheef maar dat moffel ik nog wel weg.
Ook de berghouten gemaakt en de gaten afgetekend voor de ankers. Die moet ik nog boren.
De print met de relais gemaakt. Naar een schema dat ik gevonden heb op de site van mrn modelbouw rederij nesdongeradeel. De min aansluitingen zwart gemaakt met een stift. De zekeringen moeten nog geplaatst worden.
Het printje met de aansluitingen voor de leds. De zwarte kabel is de plus en de blauwe gaan naar de cti switch en zijn de min van het geheel.
Van styreen koker een rekje gemaakt waar de relaisprint in kan. Dit heb ik gedaan door de koker aan een kant open te snijden en met een beetje vijlen past het printje erin. Het is niet tot onderaan open zodat het printje vrijblijft van de bodem ivm eventueel ooit water in de boot. Via het gat in het dek wat er nog opkomt past het precies door de opening in het rekje.
Hier zie je hoe het printje in het rek past.
Nu de boot eens een keer uitzuigen om alle rommel er een keer uit te krijgen. Dan de gaten voor de ankers boren, pijpjes erin maken en dan de romp spuiten. Als de romp gespoten is ga ik verder met het beslag plaatsen en kan het dek erin. Volgend jaar gaat ze varen (hoop ik).