Gister aan het spuiten begonnen. Ging lang goed op wat kleine probleempjes die er altijd zijn, maar niks bijzonders.
Maar het duurde wel redelijk lang omdat het steeds weer opnieuw afplakken was, dus ik ging iets te gehaast aan het werk en legde de het afplak materiaal iets te snel over het geverfde deel. 2min later en er was niks aan de hand geweest.
Maar gewoon verder geverfd en toen de bovenkant van de vleugel af was en ik het afplak materiaal er weer vanaf haalde ging er iets verf mee, niet het einde van de wereld. In het verleden wel met een stift bijgewerkt, je blijft het zien maar is zeker niet het eerste wat je opvalt. Maar nu had ik alle spuitspullen er nog bij liggen, dus ik denk dat spuit ik even iets bij. En daar vergat ik een deel af te plakken. Hij is nu behoorlijk lelijk geworden. Mss maak ik een nieuwe vleugel... Hoewel het er zo op de foto niet zo erg lijkt als het gister avond deed.
Ik had iemand belooft veel foto's te nemen, dat dus gedaan.
Mal erop,
Alles wat niet bouw moest worden afgeplakt
laag 1
laag2
laag3
laag4
laag5 (en gelijk het afplak spul er vanaf, nu wel lang genoeg gewacht voor het over het blauwe ging.)
alles wat oranje/geel moest
Eerst rood, dit is alles
En dan wat lagen geel
Toen met een metalen plaat die geloof ik voor boxen word gebruikt stippen gemaakt.
hier zit het verf er al op, erg lastig te zien, gewoon gokken.
zoveel zat erop, ik wouw het niet overduidelijk hebben en dat de stippen ontstaan uit even blauw, dat lukt niet als je ze te duidelijk spuit.
Blauw erop
Toen de tippen, hoop gedoe met die vakjes. Ik was ze vergeten mee te nemen dus ik heb ze daar opnieuw moeten maken.
En hier heb ik heel iets verf gebruikt dat niet van de action komt, dat rood blijft erg lang roze en ik wouw rood dus iet bordeaux rood, depron save, van graupner gebruik icm rood van de action. Deze tip is iets te donker geworden de ander vind ik mooier.
Daarnaast is hier iets overspray te zien, komt omdat ik hem al had ingesprayd voordat ik wist dat ik die tussen vierkantjes niet bij me had en hem eerst ergens anders op heb geplakt.
Zo was ie af aan 1 kant (1 van de 4, onderkant moet uiteindelijk ook nog)
Cockpit, eerst een blauw streepje om het horizontale rompdeel over te laten gaan in het verticale.
en het oranje/gele deel (iets anders dan op de schets)
Cockpit, zilver
De blauwe streepjes, zelfde principe als op de vleugel.
Met de mal er nog op, verder af aan 1 kant (op rudder na)
En hier de grote fout....:showass: