Motor met klempassing, dus fractie conische bus boven in, TDC, moet anders ingelopen worden.
Wel Brutus, ik had het op 5 eta herinnerd.
Of dat in deze opstelling ook zo is?
Thans worden rendementen van 98% gehaald. Trof ik bij Eriks dit verhaaltje.https://www.at-aandrijftechniek.nl/technologie/tandriemen-zijn-acht-keer-sterker-geworden/13531/
Op fietsen tref je thans ook belt drives. Met alle geleuter er om heen....
dat staat altijd bovenin bij zoeken
Terzijde, de ketting, geeft het hoogste rendement.
In de la heb ik nog twee Simprop Flexdrives liggen.
Zitten 2x spanrollen op, om de riem goed om het motorrondsel aan te leggen.
Een stug riempje, en daar gaat gaat al veel energie in verloren.
De twee kogelgelagerde rollertjes, en het buigen van de stugge riem.
Dat trok wel wat amperes extra.
De dunne industrieriem op de HP's is een andere kwaliteit, en ook veel dunner.
Trof je ook op de Krüse Getriebes van weleer. In deze een grens op 800W...
https://www.rc-network.de/threads/antriebsauslegung-mit-alten-riemengetriebe-1-3-3.215776/
Wel Brutus, ik had het op 5 eta herinnerd.
Of dat in deze opstelling ook zo is?
Thans worden rendementen van 98% gehaald. Trof ik bij Eriks dit verhaaltje.https://www.at-aandrijftechniek.nl/technologie/tandriemen-zijn-acht-keer-sterker-geworden/13531/
Op fietsen tref je thans ook belt drives. Met alle geleuter er om heen....
dat staat altijd bovenin bij zoeken

Terzijde, de ketting, geeft het hoogste rendement.
In de la heb ik nog twee Simprop Flexdrives liggen.
Zitten 2x spanrollen op, om de riem goed om het motorrondsel aan te leggen.
Een stug riempje, en daar gaat gaat al veel energie in verloren.
De twee kogelgelagerde rollertjes, en het buigen van de stugge riem.
Dat trok wel wat amperes extra.
De dunne industrieriem op de HP's is een andere kwaliteit, en ook veel dunner.
Trof je ook op de Krüse Getriebes van weleer. In deze een grens op 800W...
https://www.rc-network.de/threads/antriebsauslegung-mit-alten-riemengetriebe-1-3-3.215776/
Laatst bewerkt: